Kısa molalar verip enerji depolayın

Haziran yaklaştıkça birçok insan tatil planı yapmaya başladı. Nereye gidilecek, ne kadara mal olacak? Düzenli aralıklarla tatil yapmak, uzun yaşamın ve kişisel etkililiğin en temel zorunluluğu. Bunun yanı sıra nefes almak için de kısa aralıklar vermek sağlıklı yaşamın vazgeçilmezlerinden. Peki bu aralıkların zamanlamasını nasıl yapabiliriz? İş dünyasındaki stresle nasıl baş edebiliriz? Başarı üzerine yazdığı kitapları çoksatanlar listesinde yer alan Brian Tracy, bununla ilgili birkaç fikir öneriyor.

Kafanızı boşaltın

Eğer izindeyseniz ve iş günü değilse, mümkün olduğunca işle ilgili hiçbir aktivitede bulunmayın. Hazırlayacağınız raporları, teklifleri aklınıza getirmeyin. Beyninizi tamamen rahat konumda bırakın ve ailenizle, arkadaşlarınızla ilgilenin. Yürüyüşe çıkın, televizyon seyredin, egzersiz yapın, sinemaya gidin... Yaratacağınız bu zamanlar, beyninizi yeni haftaya hazırlar. 24 saatlik bu molalar vücudumuz için çok önemli.
Üç ayda bir üç günlük tatil

Yoğun iş temposundan sıyrılmak için mekan ve şehir değişikliği de çok iyi gelir. Bunun için imkanınız varsa üç ayda bir kısa tatile çıkın. İşle ilgili her şeyi üç günlüğüne unutarak çıkacağınız bu kısa yolculuklar, zihninizin canlanmasını, ferahlamasını sağlar. Yanınıza fazla şey de almayın. Bir küçük çantaya alacağınız bir iki kitap ve dergi de zihni boşaltmanın bir diğer yolu.
Uzunu da lazım

Yasal anlamda kullanabileceğiniz yılda iki haftalık tatili kullanmazlık yapmayın. Yıllık tatiller en doğal hakkınız. Yıllık tatile çıktığınızda işle ilgili her şeyi ofiste bırakarak çıkın. Başka türlü zihinsel yorgunluğunuzu atmanız mümkün değil. Eğer kafanızı boşaltamazsanız, tatile gitmenizin de bir önemi kalmaz. Yorgun gidip yorgun dönmüş olursunuz.
Yürüyüşe çıkın

Gerek fiziksel gerekse ruhen dinlenmenin bir yolu da yürümek... Yeşillikler içinde ya da sahil kenarında yapacağınız yürüyüşler ilaç gibi gelir. Her şeyi unutmak için yürüyüşe çıkmayı aksatmamak iyi bir yol.
Hafif yemeklerle enerjik olabilirsiniz

Stresle baş etmenin bir yolu da yemeklere dikkat etmekten geçiyor. Eğer daha hafif yemekler yiyip, meyve ve sebzeye ağırlık verirsek, kendimizi daha zinde hissedebiliriz.