2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1
    Lisans Üye
    Üyelik tarihi
    15 Mar 07

    Mesajları
    389
    Konuları
    16
    Eklentileri
    8
    Kredisi
    405
    Harcanan
    11
    Kalan
    394

    Standart kurumsal bilgi prosedürü

    KURUMSAL BİLGİ PROSEDÜRÜ

    1. Amaç ve Kapsam : Bu prosedürün amacı ürün ya da hizmet uygunluğunun başarılması ve proseslerin faaliyetleri için gerekli bilgiler belirlenmesi, bu bilgileri korumak ve gerektiği şekilde bulunabilirliği sağlamak,mevcut kurumsal bilgiyi ve onun değişim ihtiyaçları ile eğilimleri göz önünde bulundurmak ve gerekli yeni bilgileri elde etmek için çalışmalar yapmaktır.


    2. Referans Dokumanlar : Bu prosedürle ile ilişkili dokumanlar aşağıda referans gösterilmiş olup,bu dokumanların yalnızca dokuman numaraları verilmiştir.Bu dokumanların en son revizyonları uygulanır.
    • (F.7.1.6-01) Tecrübe&bilgi aktarım formu
    • (F.7.1.6-02) Tecrübe&bilgi izleme tablosu

    3. Terimler ve Tarifler : Kalite Yönetim Sistemimizde ISO 9001:2015’ de verilen uluslararası Terimler ve Tariflerin aynısı kullanılmıştır.


    4. Kurumsal Bilginin Kazanılması ve Korunması Prosedürü ve Sorumluluklar

    4.1 Kurumsal Bilgi:
    Burada söz edilen bilgi birikimi ,veriden farklıdır .Veri tek başına anlamsızdır .Anlamlı hale geldiğinde bilgi birimine ve değerli bilgiye dönüşür. Bilgi birikimi , bilginin bilgisidir. Bilgi birikimi, bilgiden daha karışık ve şahsidir ve bilgiyi kapsayıcıdır. Bilgi birikimi öğrenme ve tecrübeler yoluyla elde edilen bilgi, beceri ve anlamadır.
    Bilgi birikimi, biriktirilebilir, gözden geçirilebilir, güncellenebilir ya da atılabilir. Bilgi birikimi veri tabanlarında, hatıralarda, dokümanlarda mevcut olabilir.Kullanılabilir bilgi birikimi farklı seviyelerde bulunabilir.
    • Kişisel: Şahısların kendine özgü kaydettiği bilgilerdir.Bunlar bir başkasını izleyerek,o işi yaparak veya okuyarak öğrenilebilir
    • Gruplar/komiteler: Gruplar tarafından tutulan ancak kuruluş ile paylaşılmayan bilgi birikimidir. Kuruluşlar genellikle resmi olarak ifade edilen gruplardan oluşur ve pratik uygulamalarla bir araya gelirler. Bu gruplar bir çok ortak değeri (dil, arkadaşlık, prosedürler, know-how) paylaşırlar. vbseo_seo_replace_callback('vb','vBulletin','
    ',' • Yapısal: Bilgi birikimi proseslerde, kültürde ','vb',' bulunur. Bu kuruluşun çok ya da çok az üyesi tarafından bilinir. Yapısal bilgi birikimi geçmişin kalıntısı olabilir. Kuruluş bünyesinde uzun yıllar çalışmış olanların belleklerinde geçmişe ait olaylar ve çıkarılan dersler olabilir.')

    • İlave bilgiler: Kuruluşun performansını artırıcı bilgiler kuruluşun dışında da bulunabilir.
    Kuruluşun sınırları dışında basılı yayınlarda, halk arasında yapılan konuşmalarda bunlar elde edilebilir.
    Bütün kurumsal bilgi kaynakları kuruluş tarafından kişisel,yapısal, grup ya da kuruluş dışından gelen bilgiler uygun bir şekilde kaydedilerek muhafaza edilir.



    4.1.1 Prosesin istenen sonuca ulaşması için gerekli bilginin belirlenmesi : KYS miz içindeki bilginin kaynağı ve bilgi asağıda belirtilmiştir.
    • Proses ekipmanının tasarlanması sırasında yaşanan tecrübeler ve bilgiler-Ekipman kullanım kılavuzları,ekipman kullanım talimatları,
    • Yeni ürun tasarımı sırasında ve sonrasında yaşanan tecrübeler ve bilgiler-Tasarım kayıtları,
    • Ekipmana ait bakım sırasında yaşanan tecrübeler-Ekipman bakım kayıtları, ekipman bakım talimatları,
    • Çevresel sartlardaki degişikliklere ait bilgiler- Ekipman bakım kayıtları, ekipman bakım talimatları
    • Proseste çalışanların kazandığı tecrübeler.Karşılaştıkları problemlere karşı buldukları çözümler.-proses tecrübe aktarım kayıtları,iş talimatları,
    • Prosesin ve prosese ait cıktıların kontrolu sırasında yaşanan tecrübeler-Muayene deney kayıtları
    • Aynı işi yapan dış sağlayıcıların veya rakiplerin prosese ve çıktısına ait tecrübeler-Tedarikçi görüşmeleri,rakip analizleri tecrübeleri ve bilgiler,
    • Ürünü satan dağıtıcının veya son kullanıcının geri beslemeleri-Dağıtıcı ve müsteri geri beslemeleri
    • İlgili taraflardan sağlanan bilgi,ihtiyac ve beklenti değişimi-Standardlar,kılavuzlar,mevzuat ve yasal sartlar kaynaklı bilgiler,
    • Satın alma bölümünün yaşadığı tecrübeler-Tedarik zinciri tecrübeleri ,ürün temin etme zorlukları, lojistik yaşanan zorluklar,şartname ve sözleşme tecrübeleri ve bilgiler.
    • Satış bölümünün yaşadığı tecrübeler-Müşteri görüşmeleri,müşteri ziyaretleri,müşteri şikayetleri, memnuniyet anketleri sonucunda yaşanan tecrübeler ve bilgiler,müşteri ihtiyaçları değişimi hakkındaki bilgi.
    • Tüm proses sahiplerinin yaşadığı tecrübeler:Proseslerin ,risklerin ve fırsatların tanımlanması ve analizi sırasında yaşanan tecrübeler ve bilgiler
    •
    4.1.2 Bilginin elde edilmesi ve kazanımlara dönüştürülmesi :
    Kuruluşumuzdan bu yana edindiğimiz tecrübeler, uzun süredir bizimle çalışan personelimizin bilgi birikimi, başarılarımız ya da başarısızlıklarımızdan gelen bilgiler, müşterilerimizin ve dış tedarikçilerimizin geri bildirimleri en önemli kurumsal bilgi hazinemizdir.Bu bilgiler prosedürlerimizde güncellenerek muhafaza edilmektedir. Bunları standartlar, yeni teknoloji ve bilgilerle destekliyoruz. Bu bilginin, sürdürülebilir ve gerekli kapsamda elde edilebilir ve geliştirilebilir olması için kayıt altına almakta ve gerektiğinde kaynak tahsisi yapmaktayız.

    Kuruluşumuz yaşanmış tecrübelerden faydalanmak için yukarda tanımlanan bu bilgileri (F.7.1.6-01) Tecrübe&bilgi aktarım formuna kaydeder.Herhangi bir sorunla veya problemle karşılaşıldığında eğer yaşanmış aynı tecrübe veya bilgi mevcutsa bu bilgi veya tecrübeye (F.7.1.6-02) Tecrübe&bilgi izleme tablosundan ulaşılabilir.

    5. Sonuçların Analizi:Kalite Müdürü Periyodik olarak yukarda belirtilen kaynaklardan gelen bilgileri her ayın başında (F.7.1.6-02) Tecrübe&bilgi izleme tablosuna aktarır ve değerlendirir ve Yönetimin Gözden Geçirme Toplantısında Prosesin Eğilimi ve iyileştirme önerilerini üst yönetime sunar.

  2. #2
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    14 Nov 08
    Yaş
    33

    Mesajları
    17
    Konuları
    12
    Eklentileri
    6
    Kredisi
    320
    Harcanan
    15
    Kalan
    305

    Standart Cevap: kurumsal bilgi prosedürü

    merhabalar,
    paylasımınız için tskler lütfen;
    • (F.7.1.6-01) Tecrübe&bilgi aktarım formu
    • (F.7.1.6-02) Tecrübe&bilgi izleme tablosu formlarını da bizimle paylasır mısınız?

Benzer Konular

  1. Yorum: 0
    Son Mesaj: 17-02-2014, 12:58
  2. Carrageenan bilgi
    e-Kitaplar forum içinde, yazan adkimya
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 10-12-2011, 11:14
  3. Yorum: 0
    Son Mesaj: 17-11-2007, 14:29
  4. KURUMSAL BESLENME
    Hazır Yemekcilik - Catering forum içinde, yazan engineer
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 31-08-2007, 10:08
  5. GELENEKSEL ŞİRKET YÖNETİMİ VE KURUMSAL ŞİRKET YÖNETİMİ
    Gıda Sektöründe Kişisel Gelişim forum içinde, yazan Gülsel ŞEN
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 01-08-2007, 09:46

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed