7 sonuçtan 1 ile 7 arası
  1. #1
    Lisans Üye
    Üyelik tarihi
    18 Feb 07
    Yaş
    37

    Mesajları
    257
    Konuları
    36
    Eklentileri
    2
    Kredisi
    111
    Harcanan
    0
    Kalan
    111

    Standart müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    herkese merhaba ;

    müşteri ilişkileri hakkında sunumu olan arkadaşlar varsa yardımlarını rica ediyorum garson arkadaşlara eğitim vermem gerekiyor ama sunum bulamadım

    bana yardımcı olmanızı rica ediyorum . şimdiden teşekkür ederim.

  2. #2
    Prof. Dr.
    Üyelik tarihi
    10 Apr 07

    Mesajları
    3367
    Konuları
    892
    Eklentileri
    172
    Kredisi
    8614
    Harcanan
    0
    Kalan
    8614

    Standart Cevap: müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    böyle bi konu buldum ama bilmiyorum işine yararmı bu arada konuyu ilgili bölüme taşıdım


    ÖNSÖZ



    Müşteri ilişkileri denildiği zaman sadece işletmenin bir çalışanı ile bir müşterisi arasındaki ilişkiler anlaşılmamalıdır. Müşterilerin beklentileri, istekleri ve arzuları artmış olduğu için müşteri ilişkileri, temel olarak işletme ve organizasyonun bütününü ilgilendirir. Bu bakımdan müşteri ilişkilerine sıradışı bir özen gösterilmesi gerekmektedir. Yoğun rekabet koşullarında müşterilerine gereken özeni göstermeyen ve onlara uzak kalan işletmeler başarısız olmuştur. Bu nedenle, gerek iç gerekse dış müşterilerin beklentilerinin ötesinde kaliteli hizmet sunulması zorunlu olmuştur.


    İşletme, bütün çalışanları ve yöneticileri ile bir futbol takımı veya bir orkestra gibi uyumlu, birbirlerine güven duyarak, etkili iletişim kurarak, duygu ortaklığı yaratarak çalışmalıdır. Bunun için her işletme gereken olumlu kültür ortamını geliştirmeli ve müşteri ilişkilerinde fark yaratmalıdır. Böyle bir işletme ortamında, müşteri odaklı bakış açısı için bütün çalışanların müşterilerini dikkatle dinlemesi ve müşteri şikayetlerini doğru değerlendirmesi zorunludur.

    Sadık veya taraftar müşterilerinin sayısını artırmak isteyen bir kurum, kalite kavramını anlamalı ve tepe yönetimden başlayarak organizasyonun bütün kademelerinde kaliteli hizmet ve yüzde yüz kaliteli üretim yapmak için inanç yaratmalı ve sürekli iyileştirmeyi benimseyen toplam kalite ruhunu geliştirmelidir.

    Türkiye'de durum nasıl? Ülkemizde de kaliteye verilen önem hızla artmaktadır. Bunun için müşteri ilişkileri yönetimi müşteri ilişkileri stratejisinin biçimlendirilmesi, görüş, görev, amaçlar ve hedefler müşteriye yönelik olarak belirlenerek uygulanmaktadır.

    Müşteri ilişkileri ve işletmenin başarısı için çalışanların tutarlı yönetimi ve liderlik kadar müşteri ilişkilerinin yönetimine uygun etkin organizasyon yapılarının kurulmasına da ihtiyaç vardır.

    Müşterilere göre kurulan ve işletmenin konusuna uygun organizasyon yapıları verimlilik artırmakta ve kazanç sağlamaktadır. Günümüzde bu organizasyon yapıları arasına sanal organizasyonlar da eklenmektedir.


    Çağdaş pazarlama anlayışında müşterilere sadece satış yapmayı düşünmek yerine, müşteriyi odak kabul ederek müşteriye sunulan değerin düşünülmesi, müşteri maliyetleri, müşterinin ürüne rahat ulaşması ve müşterilerle uzun vadeli bütünleşmiş iletişim konuları ön plana geçmiştir. İlişki pazarlaması, müşteri veri tabanı oluşturma ve doğrudan pazarlama piyasa koşullarına karşı koymak için zorunlu yeni pazarlama anlayışları olmuştur.

    Belirsizlik koşulları altında, dış çevredeki değişime karşı koymak ve piyasadaki karışıkların üstesinden gelmek için müşteri ilişkileri eğitimleri ile çalışanların ve yöneticilerin tavır ve davranışlarının geliştirilmesi gereklidir. Müşteri ilişkileri eğitimlerinin yapılmasına maliyet değil yatırım olarak bakılmalıdır. En yeni eğitim yöntemleri ve planlı eğitimler ile çalışanlar geliştirilir. İşletmenin performansı yükseltilir.

    Müşteri ilişkilerinin yönetimi konusu, İkinci Dünya Savaşı sonrası ve özellikle son yıllardan başlayarak iş dünyasında daha fazla gündeme gelmeye başlamıştır. Teknoloji ve otomasyonun yeni gelişmeye başladığı dönemlerde müşterinin öneminin azalacağı düşünülmüş ancak tam tersine müşteri ilişkileri ile müşterileri memnun edecek fırsatların bulunması, müşterileri anlamak, müşteri veya tüketicileri korumak ve geleceği tahmin etmek konuları çok daha önemli bir noktaya gelmiştir. Teknoloji ve modern bilgi işlem yatırımlarının doğru kullanılması üretim, hizmet ve kalite ilişkisini geliştirmiştir.

    Türkiye ve dünyada, geleceğin kamu ve özel kesim yöneticileri müşterilerin karmaşık taleplerini olumlu olarak karşılayacak, iyi eğitimli, kültürlü, deneyimli, sürekli okuyarak ve öğrenerek, kendisini ve çalışanlarını geliştiren "kaliteli" yöneticiler olmak zorundadır. - Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN



    İÇİNDEKİLER


    1. MÜŞTERİLERE YÖNELİK İŞLETMECİLİK

    1.1. İşletmelerde Müşteri İlişkileri Anlayışı

    Müşteri,Tüketici ve Kullanıcı Kavramları

    Müşteri Beklentilerinin Hızla Değişmesi

    Müşteriye Uzak Kalan İşletmelerin Durumu

    1.2. İç Müşteriler Kavramının Anlaşılması

    İç ve Dış müşterilerin Tanımlanması

    İşletmede Takım Çalışmasının Yeri

    Müşteriler İle Sürekli ve Etkili İletişim

    1.3. İşletme Kültürü ve Müşteri İlişkileri

    Kültürün Müşteri İlişkilerini Yansıtması

    Müşteri İlişkilerinin Başarıdaki Yeri

    Müşteri Şikayetlerinin Önemi ve Yararları

    Müşteri Sadakat Merdiveninin Basamakları

    1.4. Özet



    2. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNDE KALİTE

    2.1. Müşteri İlişkileri Yaklaşımında Kalite

    Kalite Kavramının Anlaşılması

    Hizmette Kalitenin Gerçekleştirilmesi

    Kaliteli Müşteri İlişkilerinin Yaşatılması

    Kalite Düşüncesinin Benimsetilmesi

    2.2. Kalitenin Özellikleri ve Çeşitleri

    Tasarım Kalitesi (Üretim Öncesi Aşama)

    Uygunluk Kalitesi (Üretim Aşaması)

    Kullanım Kalitesi (Üretim Sonrası Aşama)

    Soyut ve Somut Kalite

    2.3. Toplam Kalite Anlayışının Yaygınlaşması

    Toplam Kalite Anlayışının Önemli Amaçları

    Toplam Kalite Ne Gerektirir?

    Kalite Maliyetleri Kavramının Açıklanması

    Kalite Kültürleri Yaklaşımı

    Kalite Kültürünün Araştırılması

    ISO 9000 Standartları

    Kalite Kültürü

    2.4. Türkiye’de Toplam Kalite Kültürü

    Toplam Kalite Yaklaşımının Ülkemizde Uygulanması

    Toplam Kalitenin Uygulanmasındaki Engeller

    Mevcut Zihniyet ve İş Anlayışı

    Toplam Kalite ve Toplumsal Kalite

    2.5. Özet



    3. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YÖNETİMİ

    3.1. Müşteri İlişkileri Stratejisinin Biçimlendirilmesi

    Genel Olarak Strateji

    Müşteri İlişkileri Stratejisi

    Stratejik Olarak Görüş ve Görev

    Stratejik Amaçlar ve Hedefler

    3.2. Çalışanların Tutarlı Yönetimi

    Yöneticilerin Özellikleri

    Yönetim Geliştirme

    Müşteri İlişkileri İçin Yönetici ve Lider Geliştirilmesi

    Müşteri Geliştirme Müdürleri

    3.3. Müşteri İlişkileri Yönetim Bilgi Akış Sistemi

    Müşteri İlişkileri Bilgi Sistemi

    Performans ve Bilgi İşlem Teknolojisi

    Bilgi İşlemin Müşteri İlişkilerini Geliştirmesi

    Bilgi İşlem Ağının Yararları



    3.4. Türkiye’de Müşteri İlişkilerinin Yönetimi

    Sanayi İşletmelerinde Durum

    Ticaret İşletmelerinde Durum

    Hizmet İşletmelerinde Durum

    Sağlık Kuruluşlarında Durum

    3.5. Özet



    4. MÜŞTERİLERE GÖRE ORGANİZASYON

    4.1. İşletme ve Organizasyon İlkelleri

    İktisadi Birim Olarak İşletme

    Genel Olarak Örgütleme

    Uygun Örgüt Şemalarının Yaratılması

    Etkin Örgütlenmenin Üstünlükleri

    Örgüt Yapısının Yanlış Kurulması



    4.2. Müşterilere göre Organizasyon

    Müşterilere göre Organizasyon Yapısının Üstünlükleri

    Verimlilik ve Kazanç Sağlayan Organizasyon

    Müşteri İlişkilerini Öğrenen Organizasyon

    Müşteri İlişkilerinde Dinamik Örgüt

    4.3. Müşteri İlişkileri için Örgüt Geliştirme

    Örgüt Geliştirme Kavramı

    Örgüt Piramidinin Değişmesi

    Çalışanlara Önem Vererek Fark Yaratma

    Kural ve Talimatların Önemi

    Organizasyon Yapısının Yeniden Düzenlenmesi

    4.4 Özet 161



    5. MÜŞTERİLERE GÖRE PAZARLAMA

    5.1. Müşterilere Yönelik Pazarlama Düşüncesi

    4 P Formülünün 4 C Olması

    Müşterilere Odaklanmak

    Rekabet Koşullarına Karşı Koymak

    Pazarlamada Yeni Anlayış

    Müşteri İlişkileri ve Halka İlişkiler

    Müşteri İlişkileri ve Reklam

    Müşteri İlişkileri ve Kişisel Satış

    Müşteri İlişkileri ve Fiyatlandırma

    Müşteri İlişkileri ve Dağıtım Kanalları

    5.2. Müşteri İlişkileri ve Yoğunlaştırılmış Pazarlama

    Yoğunlaştırılmış Pazarlamanın Önemi

    Müşteriye Yaklaşım Aşaması

    Çözümleme Aşaması

    Eyleme Geçme Aşaması



    5.3. Çağdaş Pazarlama Anlayışında Müşterinin Yeri

    İş Ortağı Olarak Müşteri

    Ürünün Hayat Seyri Eğrisinin Değişmesi

    Hizmet Pazarlaması ve Müşteri İlişkileri

    İlişki Pazarlaması ve Müşteri İlişkileri

    5.4. Özet



    6. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ

    6.1. Dış Çevrede Değişim ve Müşteri İlişkileri Eğitimi

    Geleceğin Tahmin Edilmesi

    Dış Çevredeki Değişimin Boyutları

    Değişime Karşı Davranışlar

    Müşteri İlişkilerini Öğrenme İhtiyaçları

    6.2. Müşteri İlişkileri Eğitim Stratejisi

    Eğitim Stratejisinin Aşamaları

    Eğitim Yapılmadığı Zaman Ortaya Çıkan Maliyetler

    Eğitimin Faydalarının Belirlenmesi

    Eğitimin Kâr Üzerine Etkisi

    6.3. Müşteri İlişkileri Eğitimini Yapılması

    Müşteri İlişkileri Eğitiminin Amacı

    Başlıca Eğitim Yöntemleri

    ETKİN MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ NEDİR ?

    Yeni Müşteri İlişkileri Eğitim teknikleri

    Müşteri İlişkileri Eğitimlerinin Uygulanması

    6.4. Özet



    7. MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNDE YENİ GELİŞMELER

    7.1. Müşteri İlişkilerinin Gelişmesi

    İkinci Dünya Savaşı Sonrası

    Müşteri İsteklerinin Artması

    Son Yıllardaki Durum

    Gelecekteki Durum

    7.2. Müşteri İlişkilerinde Teknolojik Gelişmeler

    Teknoloji ve Bilginin Önemi Artacak

    Pazarlama İlişkilerine Etkisi Yükselecek

    Üretim,Hizmet ve Kalite İlişkisi Gelişecek

    Satış Tahmini Konusu Daha Önemli Olacak

    Piyasanın Daha Etkin Araştırılması Gerekecek

    Müşteri Veri Tabanları Çok Gelişecek

    Yeni Talep Tahmin Yöntemleri Kullanılacak

    Mevcut Talep Tahminlerinden de Yararlanılacak

    Tüketicilerin Korunması Konusunun Önemi Artacak

    7.3. Müşteri İlişkileri ve Tüketici Korunması

    Sosyal Pazarlama ve Tüketicilerin Korunması

    Genel Olarak Tüketicilerin Korunması

    Türkiye'de Tüketici Haklarının Korunması

    Yasalara Göre Tüketici Hakları

    7.4. Gelecekle İlgili Gelişmeler ve Görüşler

    Geleceğin İş Dünyası

    Geleceğin Ayrıntılarının Fark Edilmesi

    Geleceğin Lideri ve Yöneticisi

    Geleceğin Organizasyon Şekilleri

    8. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME



    Kaynakça


    Dizin





    Yazarımızın Papatya imzalı diğer eserleri:

    Satış Teknikleri Eğitimi

    Satış Yönetimi Eğitimi

    İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme

    Satışçılara Öneriler


    Prof. Dr. Erdoğan TAŞKIN

  3. #3
    Prof. Dr.
    Üyelik tarihi
    10 Apr 07

    Mesajları
    3367
    Konuları
    892
    Eklentileri
    172
    Kredisi
    8614
    Harcanan
    0
    Kalan
    8614

    Standart Cevap: müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    Müşteri memnuniyetini belirlerken incelediğiniz verilerin özellikleri


    Müşteri tepkisini ölçmek için kullandığınız verilerin 'kalitesi', ulaştığınız yargıların doğrulğunu da etkileyecektir. Kullandığınız verilerin sahip olması gereken bazı özellikler var...

    GÜNCEL OLMASI
    Müşterileriniz değişir, müşterilerinizin talepleri değişir, pazar koşulları değişir, ürününüz değişir... Bütün bu hızlı değişim ortamında, müşteri memnuniyetini ölçmek için kullanacağınız verilerin de güncel olması gerekir.

    SPESİFİK OLMASI
    Ürünlerinizde müşterinin beklentilerine uygun değişiklikler yapmak için, onlardan belirli durumlara özgü spesifik geri bildirimler almanız gerekir. Ürünün geneli için değil, ambalajı, içeriği, teslimat zamanı hakkında ne düşünüyorlar?

    'AĞIRLIKLI' OLMASI
    Müşterinin ürünlerinize ilişkin söyleyebileceği yüzlerce şey olabilir; bütün bu veriler arasında kaybolmak işten bile değildir. O nedenle daha başlangıçta hangi alana ilişkin veri toplayacağınızı belirleyip, müşteri anketiniz ya da fokus grup araştırmanızda bu alanla ilgili sorulara ağırlık vermelisiniz.

  4. #4
    Prof. Dr.
    Üyelik tarihi
    10 Apr 07

    Mesajları
    3367
    Konuları
    892
    Eklentileri
    172
    Kredisi
    8614
    Harcanan
    0
    Kalan
    8614

    Standart Cevap: müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    Müşteri memnuniyetini ölçmek şirketinizin için neden hayati bir önem taşıyor?


    Araştırmalar, eski bir müşteriyi elde tutmaya oranla, yeni bir müşteri kazanmanın 5 kat daha maliyetli olduğunu gösteriyor. Gerçekten de günümüzde pek çok şirket, müşteri memnuniyetine ilişkin ölçümleri yeterli bir şekilde yapmadıkları için başarısız oluyorlar...

    Rakamların dili açık: Araştırmalar, mevcut müşterilerin şirket ürünlerine yönelik harcamalarındaki yüzde 5'lik bir artışın, şirketin karını yüzde 25'e varan oranlarda artırabildiğini ortaya koyuyor.

    Müşteri memnuniyetini sağlamak ve onların ürünlerinize yönelik memnuniyet derecesini belirlemek için ayaklarına gitmeniz gerekiyor. Araştırmaların gösterdiği bir başka gerçek, en gelişmiş ülkelerde bile, bir üründen memnun olmayan müşterilerin sadece yüzde 50'sinin memnuniyetsizliğini şirkete ilettiğini gösteriyor.

    Üstelik, ürünlerinize yönelik şikayetleri bulunan bir müşterinin, diğer müşterileri de etkileme olasılığı bulunuyor. General Electric'in geçtiğimiz günlerde yaptığı bir araştırma, bir ürün hakkındaki olumlu ya da olumsuz söylentilerin, reklamlara oranla iki kat daha fazla etkili olduğunu gösteriyor...

    Müşteri sadakati yaratma taktikleri

    Eski müşterileri korumak, yeni müşteri bulmaktan çok daha az enerji gerektirir; ama pek çok şirket bu basit gerçeğin farkında olmadığı için, yeni müşteri arayışı içinde eski müşterilerini unutur ve onları kaybeder.

    MEVCUT MÜŞTERİLERİNİZE TANITIM YAPIN
    Müşteri sadakatini oluşturmanın yollarında biri, mevcut müşterilere, tanıtım faaliyetlerinizde yer vermektir. Mevcut müşterilerine satabileceğiniz ek ürünleri düşünün...
    Yeni bir otomobil satın aldığınızda, çevrenizde otomobilinizi 'tamamlayacak' ürünleri satmaya çalışan ne kadar çok şirket olduğunu farkedersiniz. Aynı stratejiyi kendi şirketinizde kullanmanız mümkün. Müşterilerinize, sizden aldıkları malları ya da hizmetleri 'tamamlayacak' yeni ürünler satma yollarını arayın.

    MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİNİ, MÜŞTERİ SADAKATİNİ ARTIRMADA KULLANIN
    Müşterileriniz, onlara sattığınız ürünlerden memnun değilse, muhtemelen şikayet etmek yerine, bir dahaki sefere rakip şirkete gitmeyi tercih edeceklerdir. Müşteri şikayetlerini öğrenmeye, satış sonrasında memnuniyet oranlarını ölçmeye yarayan anketler yollayarak başlayabilirsiniz. Müşterilerinize, satış sonrasında da, satış öncesi ilgiyi göstermeniz, ürünlerinize yönelik sadakatlerini artırıcı bir etki yaratacaktır.

    MÜŞTERİLERİNİZLE SÜREKLİ İLETİŞİM İÇİNDE OLUN
    Mevcut müşterilerle iletişim, iletişim, iletişim! Ürünlerinize yönelik sadakatlerini artırmanın en emin yolu... Bayramlarda kutlama mesajları gönderin, fuarlarda stand'larını ziyaret edin, doğum günlerini öğrenerek, o günlerde küçük hediyeler verin. Onlara, şirket bülteni göndererek, yeni çalışmalarınızdan, başarılarınızdan sözedin. Ücretsiz seminerlere çağırın. Kısacası, onlarla sürekli iletişim içinde kalarak, sizi 'aileden biri' gibi hissetmelerini sağlayın.

    DESTEK SERVİSİNDEKİ PERSONELİNİZİ EĞİTİN
    Pek çok şirket, satış departmanındaki personeline, diğer departmanlardan daha çok önem verir. Oysa, mevcut müşteriyle iletişimi kuracak olanlar, müşteri destek departmanının uzmanlarıdır. Satış ve pazarlama bölümünüz için ayırdığınız eğitim bütçesini, destek departmanına da ayırın.


    Satışları artırmak için kullanacağınız 5 iyi fikir

    1.Gerçekleşme tarihlerini erkene çekin
    İngilizcedeki terimiyle 'deadline'lar ya da Türkçesiyle 'Gerçekleşme tarihleri', yönetim açısından kritik bir önem taşır. Ama gerçekleşme tarihleri, pazarlama açısından da çok önemlidir! Müşterilere yönelik önceden bildirilen teslim tarihlerini erkene çekerek ürünü bir ya da bir kaç gün enken teslim etmek, onları her zaman etkileyecek ve bir dahaki sefere alışverişini yine sizden yapmasını sağlayacaktır.

    2.Müşteriyi mesai saatleri sonrasında arayın
    İş dünyasının kalıplaşmış kurallarından biri, müşteriye yönelik telefon çağrılarının mesai saatleri arasında yapılmasıdır. Oysa, onlara bir sorumluluk yüklemeye yönelik olmayan çağrıları mesai saatleri dışında yapmanız (Örneğin son satın aldığı ürünle ilgili şikayetlerini öğrenmek ya da teknik destek vermek amacıyla onu aramanız), dilediği anda size ulaşabileceği duygusunu uyandıracaktır.

    3.Kahvaltıları deneyin
    Müşterilerinize, öğle yemeklerinde bir araya gelmek için zaman ayıramıyor musunuz? Kahvaltıları deneyin! Günün en hareketli saatlerinde müşterinizle bir araya gelmeniz gerçekten güç olabilir; peki ama sabah kahvaltıları ne güne duruyor? Üstelik, kahvaltılar daha ucuz olduğu için pazarlama bütçenize de olumlu katkıda bulunacaktır...

    4.Sesli yanıt sisteminde 'haftanın püf noktası'
    Müşterileriniz, telefonla size ulaşamamaktan ve her seferinde sesli yanıt sisteminin mekanik sesiyle karşılaşmaktan mı şikayetçi? Tele sekreterinize, müşterilerinizin iş alanlarında kullanacağı 'haftanın püf noktaları' kaydedin ve böylelikle siz ofiste olmadığınız zaman dilimlerinde onlara değer sağlayın. Size ulaşamamakla ilgili şikayetler azalacaktır...

    5.En etkili 5 kelime
    Özellikle restoranların ve perakendecilerin satışlarını artırıcı altın kural: Müşterinizi her alışverişi sonrasında, "Teşekkür ederim. Yarın görüşmek üzere" ifadesiyle uğurlayın.

    Müşteri üzerinde olumlu bir ilk izlenim nasıl bırakılır?


    Müşterinin üzerinde iyi bir ilk izlenim bırakmak için hiç bir zaman ikinci bir şansınız olmaz. İş gürüşmelerinde olumlu bir ilk izlenim bırakmak için uymanız gereken bazı kurallar var.

    Sıcak bir karşılama ortamı
    İş yerinizde oluşturacağınız sıcak ve modern bir ortam, müşteri üzerinde olumlu bir ilk izlenim yaratmanın altın kuralıdır. Eğer bundan hala şüphe duyuyorsunuz, muayene olmaya gittiğiniz doktorları ya da hastaneleri, hasta bekleme salonlarına göre nasıl değerlendirdiğinizi hatırlayın.
    İş ortamınız, sadece faaliyet gösterdiğiniz alana özgü unsurları yansıtmamalı, aynı zamanda müşteriyi sizinle iş yapmaya davet edici bir atmosfere sahip olmalı.

    Müşterinizin çalışanlarınızla ilişkisi
    Müşteri üzerinde olumlu bir ilk izmenim bırakmaya yönelik olarak çok önemli bir başka unsur, onlarla ilk teması sağlayan personelin tutum ve davranışlarıdır. Sözkonusu personel müşterinin karşısına telefonda da çıkıyor olabilir, tezgahın arkasında da... Ama her durumda, anlayışlı ve yardımsever olmalıdır.

    Telefondaki ses
    Çağrı merkezlerinin sayısının Türkiye'de de artmasına paralel olarak, şirketlerin müşterileriyle olan ilişkisinde telefonun önemi artıyor. Şirketinize telefonla ulaşan müşterileri, mutlaka 'Günaydın' ya da 'iyi akşamlar' benzeri bir ifadeyle karşılamanız gerekir. Telefondaki müşteriye yanıt verirken, sektörünüze özel özellikleri de devreye almanız doğru olur.
    Müşteriyi hiç bir zaman telefonda bekletmeyin; bu onu müzik zevkinizi ya da şirketinizin reklamını dinlemeye zorlamak olur.

    Yüzyüze ilişki
    Teknelojinin iş hayatındaki rolü artıyor olabilir; ama müşteriyle yüzyüze ilişkinin öneminin azaldığını kimse söyleyemez. Yüzyüze kurduğunuz ilişkilerde müşteri üzerinde bırakacağınız izlenimi öğrenebilmek için, 10-12 saniye içinde şirketinizi en net ve etkileyici biçimde nasıl anlatabileceğinizi düşünün. Gerekiyorsa bu kısa zamana sağdıracağınız ifadeyi not alın ve yüksek sesle okuyun. Nasıl görünüyor? Siz müşteri olsaydınız, bu tanıtımdan etkilenir miydiniz?

  5. #5
    Prof. Dr.
    Üyelik tarihi
    10 Apr 07

    Mesajları
    3367
    Konuları
    892
    Eklentileri
    172
    Kredisi
    8614
    Harcanan
    0
    Kalan
    8614

    Standart Cevap: müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    umarım istediklerin bunlardır kolay gelsin......

  6. #6
    Prof. Dr.
    Üyelik tarihi
    10 Apr 07

    Mesajları
    3367
    Konuları
    892
    Eklentileri
    172
    Kredisi
    8614
    Harcanan
    0
    Kalan
    8614

    Standart RE: müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    bide şöle bir anket uygulayabilirsin belki tabi kendine göre bunu değiştirebilirsin


    Firma Adı:

    Yetkilisi:

    SORU 1: ÜRÜN KALİTESİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 2: ÜRÜN GÜVENİLİRLİĞİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 3: ÜRÜN TESLİM SÜRESİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 4: ÜRÜN İLE İLGİLİ ŞİKAYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 5: SERVİS İLE İLGİLİ ŞİKAYETLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ

    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 1: PERSONEL HİJYEN VE TEMİZLİĞİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 2: PERSONEL DAVRANIŞ ŞEKLİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 3: YEMEK DAĞITIMINDA KULLANILAN MALZEMELERİN TEMİZLİĞİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 4: GÜNLÜK YEMEK MÖNÜ SEÇİMİ
    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 5: ARADIĞINIZDA SORUMLU PERSONELE ULAŞABİLME.

    O Son Derece Başarılı
    O Çok Başarılı
    O Başarılı
    O Başarılı Değil
    O Hiç Başarılı Değil

    SORU 6: GENEL OLARAK DEĞERLENDİRDİĞİNİZDE FİRMAMIZA 100 ÜZERİNDEN KAÇ PUAN VERİRSİNİZ ?
    O 10 O 20 O 30 O 40 O 50
    O 60 O 70 O 80 O 90 O 100

  7. #7
    Lisans Üye
    Üyelik tarihi
    18 Feb 07
    Yaş
    37

    Mesajları
    257
    Konuları
    36
    Eklentileri
    2
    Kredisi
    111
    Harcanan
    0
    Kalan
    111

    Standart Cevap: müşteri ilşkileri eğitimi için yardım istiyorum

    ben hastanede çalışıyorum bilgisayar üzerinden eğiitm veryorum eğer sunum şeklinde elinde bilgi olan arkadaşlarımız varsa paylaşırlarsa bilgileirni sevinirim.

Benzer Konular

  1. portey muaneleri hakkında yardım istiyorum
    Eğitim ve Mesleki Alanda Destek forum içinde, yazan qwerty
    Yorum: 12
    Son Mesaj: 17-10-2011, 10:32
  2. Çapraz kontaminasyon sunum ( personel eğitimi için )
    Hijyen ve Sanitasyon forum içinde, yazan ala
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 09-04-2008, 15:17
  3. Lisansüstü eğitimi için KPDS-ÜDS zorunluluğu!!!!
    Eğitim ve Mesleki Alanda Destek forum içinde, yazan pervane
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 06-12-2007, 16:57
  4. mesleki yardım istiyorum
    Ürün ve Üretim Konusunda Destek forum içinde, yazan qwerty
    Yorum: 5
    Son Mesaj: 20-04-2007, 11:16

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed