[size=large]patronunuza kendinizi sevdirmenin 9 yolu[/size]
1. yanıtlayabileceğiniz sorular sormayın. tabi ki patronunuza sorup onun onayını almak sizi rahatlatacaktır.ama bir daha ki sefer önce kendinize sorun ''bu soruyu benden daha iyi cevaplayabilir mi? '' genelde cevap ''hayır'' olur. işinizi sizden daha iyi kimse bilmez. önce kaynakları araştırıp kendiniz çözmeye çalışın.

2.problemle değil çözümle gidin. en az 10 dk bir çözüm düşünmeden problemi patronunuza götürmeyin.zor bir konuyla gidip çözüm önermek patronunuzu etkileyecektir.

3.özür dilemeyin. yanlış bir şey yaptıysanız söze hemen özür dilemekle başlamayın. sizi zayıf gösterir. bir daha ki sefer hata yaptığınızda şunu deneyin. ''bu proje daha iyi olabilirdi'' , ''daha farklı yapmalıydım '' , '' bir daha ki sefer şöyle yapmayı düşünüyorum'' gibi patronunuz neyi yanlış yaptığınızdan çok neyi öğrendiğinize dikkat edecektir.

4.duygusallaşmayın sinir anında sakın e-mail atmayın. sizi sinirlendiren bir e-mailden sonra cevap yazmak istemek normal bir davranış.cevabınızı hemen yazın ama göndermeyin. en 30 dk bekleyin. sonra orjinal e-mail i ve cevabınızı tekrar okuyun.profesyonellikten vazgeçmeyin.

5.görevinizin dışına çıkın. yeni görevler deneyin.bazen sizin için uygun zamanı bulmak istiyorsanız yeni işler deneyin. böylece yeni şeyler öğrenirsiniz ve patronunuz takım ruhunuz ve yardım isteğinizden etkilenir.

6.patronunuzun zekasını küçümsemeyin hastalık numarası yapmanın da yolları vardır.hasta olduğunuzu ve işe gelemeyeceğinizi e-mail/mesaj atarak yada insan kaynakları yöneticisini veya bir çalışma arkadaşınızı arayarak bildiriyorsanız bu yalan söylediğinizin işaretidir.bir daha ki sefer büyüyün ve direkt patronunuzu arayın.

7.geri bildirim isteyin ve verin.
iletişim iki yönlüdür ve insanoğlu olarak pozitif yorumlara her zaman açığızdır. eğer patronunuzun yaptığı herhangi bir şey hoşunuza gidiyorsa bunu ona söyleyin. ''toplantıdaki desteğiniz takdir edilecek bir davranıştı'' gibi bir şey.davranışlarının sizin üzerinizdeki etkisini fark etmesine yol açacaktır.

8.mızmızlanmayı bırakın. hepimiz arada sırada şikayet etmeyi severiz. ancak sık,sık yaptığınızda çalışma arkadaşlarınız ve patronunuz herkesi kışkırtanın siz olduğunu fark edecektir.her ufak problemde şikayet etmek yerine ortalığı yatıştırarak çözüm aramak daha saygı değer bir davranıştır. böylece gerçek bir problem olduğunda insanlar sizi ciddeye alacaktır.

9.üretici olun. hepimiz işleri geliştirecek yeni projeler hakkında bir sürü dahiyane fikre sahibiz. ancak fikirlerinizi listeleyip patrona göndermeniz yeterli değil.sorumluluk almadığınız sürece büyük ihtimalle hiç biri hayata geçmeyecektir.en iyi fikirlenizin bir kaçını seçin ve konu üzerine çalışmaya başlayın. patronunuz yaratıcılığınıza hayran olmakla kalmayacak projelerin hayata geçmesi için aldığınız insiyatifi de takdir edecektir.