1 sonuçtan 1 ile 1 arası
  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    24 Oct 16
    Yaş
    23

    Mesajları
    1
    Konuları
    1
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5

    Standart Süt Hakkında Araştırmalar

    Süt doğduğumuz andan itibaren hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Sütten üretilen yoğurt, kefir, peynir gibi yiyecekler insan vücudu için çok da gerekli olan çeşitli vitamin ve minerallerin kazanılması için gereklidir. Çocukluk çağlarında kemik gelişimi için ilerleyen yaşlarda kemik erimesi için süt kesinlikle alınmalıdır.

    Süt, tanrısal bir biçimde beslenmemizin temel taşı olan yağ, karbonhidrat ve proteini tam yeteri düzeyde içinde barındırır. Kalsiyum, fosfor ve magnezyum açısından zengindir. B2, B12,C,D,K,A vitamini barındırır. 1 bardak süt vücudumuz için gerekli tüm vitamin ve mineralleri barındırır.

    Uzmanlar, yetişkinlerin günde 2-3 bardak, çocuklar, menopozlu kadınlar ve emziren annelerin 3-4 bardak süt tüketmesi gerektiğini söylüyorlar. Süt içinde ki proteinler, bitkisel proteinlere göre çok yararlıdır. Süt içinde ki proteinler kemik dokusunu geliştirirken, yara ve iltihapları geçiriyor.

    Günlük olarak yetişkin bir insanın yaklaşık 1000mg. kadar kalsiyum almalıdır. Bu oran 2 bardak süt ile sağlanabilir. Başka türlü, 4 kilogram et, 6 kilogram patates yerseniz 1000 mg. kadar kalsiyum alırsınız. Vücudumuzda kalsiyum miktarı azaldığında kan kalsiyumu dengelemek için, kemik dokusundan kalsiyum çalar. Bunun sonucunda kemikler erir, dişler kaybedilir. Daha da ilerlerse, uyku sorunları ve kas krampları oluşur.

    Yüksek kalsiyum alımı yapıldığında iyi kolesterol hızla yükselir ve bunun sonucunda kalp hastalıkları riski düşer. Tuzu azaltılmış diyet, her öğünde süt ve süt ürünleri kullanılan diyetler çok daha başarılı kilo vermeyi sağlıyor. Yüksek kalsiyum içeren diyetlerin özellikle bel ve karın çevresinden yağ yakımını arttırdığı ortaya çıkan bir gerçektir. Bunun nedeni, vücudumuzun salgıladığı kalsitirol denilen hormonun kalsiyum ile dengelenmesidir. Bu hormon dengelendiğinde yağ depolarından yağ yakımı başlıyor. Fakat, süt yerine yoğurt, ayran ve peynir tüketildiğinde yağ yakımı hızlanır ve doyma hissi oluşur.
    Konu Çiğdem Coşkun tarafından (03-11-2016 Saat 13:11 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Karboksimetilselüloz ile Ayranın Dayanıklı Hale Getirilmesi Üzerine Araştırmalar
    Süt ve Süt Ürünleri forum içinde, yazan mmustafaekin
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 21-03-2012, 19:35
  2. Ayran Kalitesinde Etkili Bazı Parametreler Üzerine Araştırmalar
    ÇÖP KUTUSU forum içinde, yazan mmustafaekin
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 12-02-2012, 20:08
  3. Bazı meyvelerden şarap üretimi üzerinde araştırmalar
    ÇÖP KUTUSU forum içinde, yazan Sifoncekici
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 27-12-2011, 21:31
  4. Bazı Meyvelerden Şarap Üretimi Üzerine Araştırmalar
    Alkollü ve Alkolsüz İçecekler forum içinde, yazan callaci
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 15-09-2010, 20:58
  5. Ayran kalitesinde etkili bazı parametreler üzerine araştırmalar
    Süt ve Süt Ürünleri forum içinde, yazan ayhanb53
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 23-03-2008, 18:16

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed