Yöneticilerin hangi özellikleri çalışanları cezbeder? Bu soruya çeşitli yanıtlar almanız mümkün. Kimi çalışan için yöneticisinin anlayışı, hal ve davranışları önemliyken, kimileri için çözüm getirmesi ya da adaletli olması etkili rol oynar. Çalışanların hemfikir oldukları en önemli özellik ise ustalıkla hareket eden, deneyimli yöneticilerle çalışmaktır oysa…

Çünkü usta yönetici kavramına giren insanlarla çalışmak, çalışanlar için kolaylık demektir. Bu tip yöneticiler katalizör görevinde her görevi ustalıkla dağıtırlar, sorunları akıl süzgecinden geçirerek çözerler, çalışanların gelişmelerini amaçlarlar ve en önemlisi de bunları yaparken hiç rol yapmazlar, samimidirler… Businessmanagement.suite101.com'daki makale, usta yöneticilerin ofis içinde hareketlerini dikkatle izlemeyi öneriyor. Bu kişilerin davranışlarının bir besteci edasında olduğunu göreceksiniz. Başarı kazanmak için çalışanlarına tepeden bakmak yerine onların yanında yer almayı tercih ederler. Bu tip yöneticilerin yanında çalışanların rahat ve samimi davranmaları da uyumlu çalışma ortamına sahip oldukları içindir. Ayrıca kendilerini konumlandırırken çalışanlarının ilgi ve isteklerini es geçmezler. Onların tavırları ve isteklerini göz önünde tutarlar. Bir nevi koçluk yaparak çalışanlarının hem yakın bir arkadaşı hem de yöneticileri olmayı hedeflerler. Bir diğer özellikleri de hiçbir işten kaçınmamalarında saklıdır. Çalışanlarla uyumlu ve daha büyük hedefli başarılara odaklandıkları için, iş yükünün yoğun olduğu anlarda bile işin mutlaka bir ucundan tutarlar. Hiçbir şey yapmamak yerine, “Yaptıklarımı iyi izle, senin için en iyi çözüm yollarını biliyorum” düşüncesindedirler. Bu düşünce ile hareket ettikleri için öneriler, çözümler de sunarlar; çalışanların başarılarını kendi başarıları olarak görürler. Onlardan şu cümleleri sıklıkla işitebilirsiniz: “Bu senin gelişimin için çok yararlı olacak”, “Bu arkadaşa istediğin her an danışabilirsin, çünkü o başvurabileceğin en önemli kaynak”, “Dediklerimi yapmaya dikkat edersen ne kadar geliştiğini birlikte de izleyebiliriz”. Usta yöneticiler çalışanlarının başında amir görevinden çok “kaynak insan” olarak var olurlar. Emir vermek yerine kaynaklara ulaşmada, kendi bilgi dağarcığından yararlanmasına önem gösterirler. Tavır ve davranışları da bu yönde olur. İş prensibine ve gelişimin ne yönde olabileceğine odaklandıkları için takım ruhunun önemine dikkat ederler. Onların farkı, yaşadıkları deneyimleri, yaşam temposu ve iş yoğunluğu ile iyi harmanlamalarında saklıdır.