Beslenme zeka gelişiminde önemli bir yer tutar. İşte zekayı geliştiren besinler

1-Çilek:
İçerisinde bulunan fistein bunamayı geciktiriyor.

2-Çikolata:
İçinde bol miktarda bulunan magnezyum ve antioksidan maddeler beyne oksijen taşıyor.

3-Tahıl:
B vitamini açısından oldukça zengin olan tahıllar kan şekerini dengede tutuyor.

4-Patates:
Kan şekerinin dengeli bir şekilde artmasını sağlayarak zekayı çalıştırıyor.

5-Yoğurt:
İçerisinde bulunan beyin uyarıcı tirozin sayesinde hafızayı güçlendiriyor.

6-Üzüm suyu:
Vücuda dopamin salgılatarak problem çözebilme yeteneğini artırıyor.

7-Fasulye:
Lif ve protein bakımından zengin olması zekayı açmasını sağlıyor.

8-Kırmızı ve turuncu sebzeler:
İçerisinde bulunan antioksidanlar beynin sağlığını koruyor.

9-Somon balığı:
Bol miktarda omega-3 bulundurduğu için hafızayı güçlendiriyor ve beyni koruyor.

 
Yazan Editör
Gıda Mühendisi
Didem SALİCİK