Tatil denince birçok kişinin aklına masmavi denizler ve kızgın kumlar geliyor?

Acıbadem Üniversitesi Atakent Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Alev Erkan, tatili deniz kenarında sağlıklı bir şekilde geçirebilmek için şu önerilerde bulundu;

-Yemekten hemen sonra, *yüzmeyin veya plaj sporları yapmayın. Midenin dolu oluşu hem kalbe basınç yapıyor, hem de performansı olumsuz etkiliyor.

-Meyve, süt gibi taşınması kolay ve enerji desteği sağlayacak besinlerden mutlaka tüketin.

-Yüzme sonrası kas toparlanması için süt, yoğurt, ayran, kefir gibi protein içeriği yüksek bir içecek tercih edin.

-Performansınızın olumsuz etkilenmemesi için ağır yemekler tüketmeyin.

-Özellikle çocuklarınızın beslenmesini mutlaka meyve, ayran, süt gibi besinlerle destekleyin.

-İçme suyunuzu plastik değil cam şişede taşıyın ve gölgede muhafaza edin.

-Ayran, süt ve yoğurt gibi besinleri tüketmenize en yakın zamanda plaja götürün veya termos gibi soğuk tutacak kaplarda muhafaza edin.

-Salata, meyve gibi malzemeleri ağzı iyice kapalı kaplarda veya poşetlerde taşıyın ve gölgede muhafaza edin.

[ucluhaber]