Dünyanın önemli bölümüne ürün sunan, 13 milyar dolar büyüklüğü olan meyve suyu sektörünün önde gelen markaları İstanbul?da bir araya geliyor.

Dünya Meyve Suyu Günü (DMSG), Türk Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) teklifi üzerine Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu (IFU) tarafından başlatılan ve 2010 yılından bu yana devam eden uluslararası bir girişimdir.

?Dünya Meyve Suyu Günü Kongresi?
, 29 Mayıs 2014 tarihinde İstanbul?da MEYED tarafından düzenlenecektir. Uluslarası bir girişim olan ?Dünya Meyve Suyu Günü Kongresi?, Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu (IFU), Avrupa Meyve Suyu Birliği (AIJN), bağımsız kalite kontrol kuruluşu (SGF) ve Avrupa Kalite Kontrol Sistemi (EQCS) tarafından da desteklenmektedir.

?Dünya Meyve Suyu Günü Kongresi?, yüksek potansiyele sahip Türkiye pazarı ve bölgedeki gelişmekte olan pazarlara erişim için tedarikçi ve satın alıcı sektör temsilcileri için muhteşem bir platform niteliğindedir.

Bu projeyle tüketicilerin meyve suyunun sağlıklı beslenmedeki önemine ilişkin farkındalığının arttırılması, meyve suyu tüketiminin teşvik edilmesi ve ulusal meyve suyu endüstrilerinin bu ortak amaçları kapsamında iş birliği içinde hareket edeceği, dünya çapında bir platformun oluşturulması hedeflenmektedir.

Dünya Meyve Suyu Günü?nün temel amaçları şu şekilde özetlenmektedir:

- Meyve suyunun sağlıklı beslenmedeki önemine ilişkin tüketicilerde farkındalık oluşturmak,

- Meyve suyu endüstrisi için ?uluslararası bir iletişim platformu? oluşturmak,

- Dünya Sağlık Örgütü tarafından desteklenen ?5 a day? (günde 5 öğün) kampanyasını desteklemek ve bu kapsamda sağlıklı beslenme programlarında meyve suyunun rolünün anlaşılmasını sağlamak,

- Meyve ve meyve suyu üretimine ilişkin sorunları gündeme taşımak,

- Meyve suyu sanayisinin yüksek potansiyelini ortaya koymak,

- Bu gayeler için hem ulusal, hem de uluslararası resmi kurum ve kuruluşların desteğini almak.

Dünya Meyve Suyu Günü, uluslararası meyve suyu sanayisinin dünya çapında tanınması için ortaya koyduğu ortak bir girişim olarak kabul edilmelidir. Bu proje, meyve suyuna ilişkin olumlu bir algı yaratılması, var olan yanlış ön yargıların ortadan kaldırılması, tüketicileri bilinçlendirirken sağlıklı imajına ek olarak meyve suyunun keyifli bir ürün olarak yeniden konumlandırılabilmesi için ideal bir fırsattır.

Türkiye özelinde ise bu girişim, bahsedilen amaçlara hizmet etmesine ek olarak, Türkiye?nin uluslararası platformlardaki tanıtımı ve meyve suyu sanayisinin ülkemiz ekonomisine katkısı bakımından çok önemli bir potansiyele sahip olduğunun anlaşılması adına da büyük önem taşımaktadır.