Yemeklerden sonra şişkinlik ve karın şişliği en büyük kabuslarımızdan biri. Peki şişkinliğe karşı neler yapılabilir?

Şişkinlik ve gazı azaltabilmek veya engelleyebilmek için ne yapabilirsiniz?

1. Yavaş yiyin ve iyice çiğneyin

Şişkinliği ve gazı minimuma indirmek için daha yavaş yemeyi ve iyice çiğnemeyi deneyin. Küçük porsiyonlar tüketin ve gereğinden fazla yemeyin.

2. Sindirime yardımcı bitki ve baharatlar deneyin

Sindirimi kolaylaştıracak birçok bitki ve baharat var: Yıldız anason, kimyon, kakule, tarçın, kişniş, rezene, sarımsak, zencefil gibi.

3. Nane çayı

Şişkin hissettiğinizde nane çayı deneyin, iyi gelebilir.

4. Sebzeler

Pırasa, salatalık, ıspanak gibi sebzeler şişkinliği hafifletebilir.

5. Sebzelerinizi pişirin

Sebzeleri pişirmek lifleri kırdığı için sindirimi kolaylaştırır.

6. Probiyotikler

Probiyotik açısından zengin besinler tüketmek veya probiyotik takviyesi almak bağırsaklarınıza iyi gelir ve şişkinliği önlemede yardımcı olabilir.

[ucluhaber]