Gastro İstanbul'da Ege esintileri...

Türkiye'nin en kapsamlı yeme-içme festivali olarak bu yıl ilki düzenlenen Gastro İstanbul?da Ege esintileri esti. Su Ürünleri Tanıtım Grubu, bin kişiye balık ikram ederken, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, zeytinyağı tadım eğitimi verdi. Kuru Meyve Tanıtım Grubu ise, çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve antep fıstığı tanıtımı yaptı.

Su Ürünleri Tanıtım Grubu?nun yurtdışında Türkiye?nin su ürünleri ihracatını arttırmak için yoğun bir tanıtım atağına kalktığına işaret eden Su Ürünleri Tanıtım Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Melih İşliel, yurtdışındaki tanıtım çalışmalarına paralel, yurtiçinde de ?Hafta da 2 gün balık, yaşam boyu sağlık? sloganıyla tanıtım çalışmaları yürüttüklerini kaydetti.

Türkiye?de balık tüketiminin kişibaşı 8 kg. seviyesinde olduğuna dikkati çeken İşliel, ?Türkiye?de kişibaşı balık tüketimini 15 kg.?a çıkarmayı hedefliyoruz. Bu amaçla ilköğretim okullarında balık-ekmek şenlikleri yapıyoruz. Türkiye?nin en kapsamlı yeme-içme festivali olacak olan Gastro İstanbul?da da STG olarak yerimizi aldık. Yaklaşık bin kişiye balık ikram ettik ve Türkiye?de yetiştirilen balıklarla ilgili tanıtım yaptık. Türk mutfağında sağlıklı, protein kaynağı balığın daha fazla tüketilmesini hedefliyoruz. 2023 yılında Türkiye?ye su ürünleri ihracatından 1 milyar dolar döviz kazandırmayı hedeflerken, iç piyasada da kişibaşı 15 kg. balık tüketilir konuma getirmek istiyoruz? diye konuştu.