2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1
    era11 çevrimdışı Üyelik tarihi: 06.04.2009 Son online zamanı: 07.05.2012

    Mesajları
    4
    Konuları
    4
    Eklentileri
    3
    Kredisi
    155
    Harcanan
    0
    Kalan
    155

    Standart Gıda Geri Çağırma

    Geri çağırma nedir ve nasıl yapılır ?
    Ürünler dağıtıldıktan sonra gıda güvenliği açsndan bir tehlike oluşturduğu belirlendiği hâllerde, kuruluş ürünü pazardan toplatmalı ya da geri çağrılmalıdır. Durumu ilgili taraflara da (yetkililere/müşterilere/tüketicilere) bildirmelidir. Bunun için prosedürler oluşturulmal ve yılda bir tatbikat yaplmalıdır. Prosedürde geri çağrma kriterleri, geri çağrma komisyonundaki kişilerin görev, yetki ve sorumluluklar, basın ile koordinasyonu sağlayacak kişiler, iletişim ve raporlama formatlar da belirlenmelidir. Yazl hâle getirilmiş prosedürler oluşturulurken, üretimdeki ve dağtım sonrasındaki izlenebilirliğe ilişkin ayrıntıların derecesi göz önüne alnmalıdır. Üretimin tüm aşamalar (Giriş-proses-son ürün) kontrol edilip, kayıt alınarak ambalaj üzerinde bulunan üretim tarihi ve parti seri no yardmyla ürünün izlenebilirliği sağlanmalıdır. İzlenebilirlik ürün güvenirliği, müşteri memnuniyeti ve işletmenin kendi kontrolünü sağlaması açısından çok önemlidir. Geri çağırılan ürünler uygun olmayan ürün olarak mütala edilir.

    Uygun Olmayan Ürünün Kontrolü


    • Kritik kontrol noktalrında kritik limitlerin aşıldığı durumlardaki ürünler uygun olmayan üründür


    • Doğru üretim uygulamalarının önlemlerinde sapma tespit edildiğinde ilgili ürünler gıda sağlığı açısından değerlendirilerek ürünlerinuygun olup olmadığı hakkında karar verilir


    Uygun Olmayan ürünler;

    • İmha edilebilir


    • Yeni bir ürüne işlenebilir


    • Hayvan yemi olarak kullanılabilir


    • Test edildikten sonra tüketime verilebilir.






  2. #2
    gzd_acr çevrimdışı Üyelik tarihi: 19.12.2012 Son online zamanı: 17.04.2013

    Mesajları
    8
    Konuları
    3
    Eklentileri
    1
    Kredisi
    55
    Harcanan
    0
    Kalan
    55
    GERİÇEKME TATBİKATI
    MÜŞTERİDEN ŞİKAYET GELDİĞİNDE;
    *Şikayetingeldiği saat not edilir.
    *Geri çekme ekibi toplanır.
    *Gelecek ürünle ilgili hammadde girdi kontrolleri, üretim, son ürün kayıtlarınaulaşması için gerekli kişiler görevlendirilir.
    *Ürünün geri kalanı nerlerde?(başka müşteride, depoda, hepsi o müşteridevb)kontrol edilir.
    *Ürünlerin olduğu yerde karantinaya alınması için deponuzla, müşterinizle veya(yoldaysa) nakliyecinizle görüşülür. *Tehlike boyutuna ve düzeltilebilme ihitmaline göre, yerinde düzeltmemi, olduğu yerde imhamı yoksa işletmeye geriçekme mi yapılacak ekiple kararverin daha sonra kararı ürünün geri kalanı nerdeyse bulunduğu yerlere haber verilir.


    DİREK GERİ ÇEKME;

    *Ürüngönderdiğiniz müşterinize faksla (yazılı doküman olması açısından) 22000sistemleri çerçevesinde geri çekme tatbikatı yapılacağı bildirilir.
    *Geriçekeceğiniz ürün cinsi, miktarı, partisi gibi bilgileri belirtip gerigönderilmesini istediğinizi belirtilir.
    GERİ ÇEKME TATBİKATINDAGÖREVLENDİRME;

    1.Ürününrisk karekteristiği tayini KALİTE MÜDÜRÜ
    2.Depoda veya üretimdeki ürünlerin belirlenmesi FABRİKA MÜDÜRÜ
    3.Taşıma ve sevkıyat esnasında olan ürünlerin belirlenmesi SATIŞ PAZARLAMAMÜDÜRÜ
    4.Müşteriler (bayilerde)bulunan ürünlerin belirlenmesi SATIŞ PAZARLAMA MÜDÜRÜ
    5.Son satıcıda bulunan ürünlerin belirlenmesi SATIŞ PAZARLAMA MÜDÜRÜ
    6.Geri çekme maliyetlerinin hesaplanması MUH.FİNANS SORUMLUSU
    7.Ürünün belirlenen Karantina Bölgesine toplanması SATIŞ PAZARLAMA MÜDÜRÜ
    8.Toplam partideki üretim miktarının toplandığının teyidi SATIŞ PAZARLAMA MÜDÜRÜ
    9.Uygunsuzluğu giderme yönteminin belirlenmesi KALİTE VE GG EKİBİ
    10.Uygunsuzluğun giderilmesi KALİTE VE GG EKİBİ
    11.Uygunsuzlukla ilgili testlerin tekrar yapılması KALİTE MÜDÜRÜ
    12.Gerekirse kamu yada resmi kuruluşlara bilgi verilmesi KALİTE MÜDÜRÜ, SORUMLUYÖNETİCİ
    13.Düzeltici faaliyetlerin yapıldığı planın gözden geçirilmesi. KALİTE VE GGEKİBİ



Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. Geri Çağırma Talimatı
    ISO 22000 (HACCP) forum içinde, yazan duge
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 07.12.2017, 15:21
  2. Geri Çağırma, Geri Çekme Prosedürü
    ISO 22000 (HACCP) forum içinde, yazan ebrugun
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 21.04.2016, 16:00
  3. Geri çağırma prosedürü (Yardım)
    Ürün ve Üretim Konusunda Destek forum içinde, yazan nisan
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 23.02.2009, 15:43
  4. Bildirme ve geri çağırma prosedürü
    ISO 9001 forum içinde, yazan KARBEYAZ
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 07.01.2009, 12:31
  5. Ürün Geri Çağırma
    ISO 22000 (HACCP) forum içinde, yazan Akın52
    Yorum: 43
    Son Mesaj: 01.11.2007, 08:42

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed