Gıda sektöründeki firmalar farklılaşmak ve öne çıkmak için sürekli bir yenilik arayışındalar. Yeni ürünler, üretimde kullanılan yeni yöntemler ve teknoloji kullanımını artıran şirketler rakiplerine göre bir adım ileride oluyor. Bu anlamda öncü olan şirketler marka değerini artırma ve sektördeki yerini sağlamlaştırma yolunda önemli adımlar atarken Ar- Ge yatırımında geciken şirketler geride kalmaya mahkum oluyor.

Şirketler Ar-Ge çalışmalarını; müşterilerin ihtiyaçları, görüşlerini, sektörde ki diğer rakiplerin ürünleri ve konumlarını değerlendirerek çeşitli bilimsel ve sektörel gelişmeleri göz önünde bulundurarak yapıyor.
Yeni fikirlerin ortaya konmasında izlenen yol ise kurumun Ar-Ge stratejisinin belirlenmesi, yenilikçi fikirler ve ürünler bulunması, bu fikirlerin değerlendirilerek pazardaki ihtiyaç ve alıcı kitlesinin isteklerine göre belirleniyor.


Ar-Ge nedir?

Ar- Ge terimi; araştırma ve geliştirme kelimelerinden oluşuyor. Daha önce bilinmeyeni bilmeye, öğrenmeye yönelik yapılan bilimsel-teknolojik faaliyetlere araştırma, mevcut bilgiyi, ürünü ya da teknolojiyi yeni düzenlemelerle daha iyiye doğru yönlendirme faaliyetlerine ise geliştirme olarak açıklanıyor.

Unilever

Unilever Food Solutions ev-dışı gıda sektörünün hizmetine sunduğu profesyonel malzemelerle 74 ülkede 4 bin 700 çalışanı ve 230 danışman şefiyle hizmet veriyor. Türkiye?de 65 bin müşteriye hizmet götüren Unilever Food Solutions, Ar-Ge ve inovasyon yatırımlarına yılda 1 milyar euro ayırıyor. Türkiye?de ise 20 kişilik bir şef organizasyonu yılda 4 bin saate yakın zamanlarını ?altın reçete?? olarak tanımladıkları tarifleri geliştirmek için harcıyorlar.

Néstle

Dört kıtada, 5 bin kişilik bir ekiple Ar-Ge çalışmalarını sürdüren Nestlé, Ar-Ge?ye her yıl 2 milyar İsviçre Frangı yatırım yapıyor. Merkezi İsviçre Lozan?da bulunan Nestlé Araştırma Merkezi; tüm dünyada bulunan 28 araştırma, geliştirme ve teknoloji merkezi ile bu merkezlerle koordinasyon içerisinde çalışan uygulama grupları aracılığıyla Ar-Ge çalışmalarını sürdürüyor. Nestlé Türkiye, şirketin tüm dünyada bulunan 28 araştırma, geliştirme ve teknoloji merkezinin bilgi birikiminden yararlanıyor. Karacabey Fabrikası?nda görev yapmakta olan uygulama grubu ile sahip olduğu bilgi birikiminin Türkiye?deki tüketicilerin damak zevklerine de hitap edebilecek ürünlere dönüştürülmesini sağlıyor.

Namet
Şirketin Ar-Ge bütçesi 100 bin TL. Namet bu yıl yeni Ar-Ge merkezini hizmete sunmayı planlıyor. 500 bin TL yatırımla kurulacak merkezde profesyonel bir mutfak, pilot üretim tesisi ve duyusal analiz laboratuarı yer alacak. Bu yatırımın ardından şirket Ar-Ge personeli sayısını 3?ten 5'e çıkarmayı planlıyor. Çalışmalar neticesinde firma, Türkiye?de son yıllarda iyi bir çıkış trendine giren MAP paketli taze et ürünlerinde farklı alternatifler, pişmiş ve baton döner çeşitleri ve şarküteri ürün yelpazesinde farklı ürün ve ambalaj çeşitleri piyasada yer almayı hedefliyor. 


Yazan Editör
Gıda Mühendisi
Didem SALİCİK