1 sonuçtan 1 ile 1 arası
  1. #1
    meltemertan çevrimdışı Üyelik tarihi: 27.11.2014 Son online zamanı: 17.10.2016

    Mesajları
    11
    Konuları
    5
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5

    Lightbulb kış aylarında beslenme

    Kış aylarında sağlıklı beslenme önerileri
    Kış aylarında enfeksiyon hastalıklarının artması ile vücut direncimiz azalır. Metabolizmamızı kışa nasıl hazırlamalıyız?

    Bunun en doğru yolu yeterli ve dengeli beslenmedir. Bu da besin grubundan bizim için gerekli olan miktarı almamızla sağlanır. Kış mevsiminde havaların soğuması ile birlikte beslenme şeklinde değişikliler olmakta, genellikle yağlı ve şekerli besinlere eğilim artmaktadır. Kış mevsiminde fiziksel aktivitenin az olması ve gecelerin uzaması nedeni ile televizyon başında veya kapalı ortamlarda fazla zaman geçirilmesi ve besinlerin atıştırılması gibi nedenlerden dolayı vücut ağırlığında istenmeyen yönde değişiklikler olabilmektedir.

    Metabolizmamızı kışa nasıl hazırlamak için şunları yapmakta fayda var;

    Su tüketiminizi artırın

    Kış aylarında susadığınızı hissetmeyebilirsiniz. Yeterli su içmediğinizde depresyona eğiliminiz artar. Su, vitaminlerin ve minerallerin hem vücutta taşınmasını, hem de çözülmesini sağlarken vücut sıcaklığının da düzenlenmesinde önemli bir rol oynar. Derinin nemlenmesinde, toksinlerin atılmasında ve vücudun temizlenmesinde temel bir görev üstlenir. Böbreklerin çalışmasını kolaylaştırır. Besinlerin emilimine yardımcı olur ve atıkları uzaklaştırır. Bu nedenle günlük 8-10 bardak su tüketmeye özen göstermelisiniz.


    Fiziksel aktivitenizi artırın

    Kış aylarında kapalı ortamlarda daha fazla vakit geçirilmekte, fiziksel aktivite yoğunluğunda azalma olmaktadır. Günlük 20 dakika açık havada yürüyüş yapmanız sizi stresten uzaklaştıracaktır. Ayrıca fiziksel aktivite HDL kolesterolünüzün artmasına fayda sağlayacaktır.


    Antioksidan vitaminlerden zengin besinleri tüketin


    A vitamini, hayvansal yiyeceklerden en çok balık karaciğeri ve vücut yağı ile karaciğer, süt ve süt yağı ve yumurta sarısında bulunur. Karotenoidler en çok sarı, turuncu ve yeşil sebze ve meyvelerde bulunur. Havuç ve ıspanakta da A vitamini aktivitesi yüksektir.

    C vitamininin (Askorbik asit) vücut çalışmasında birçok işlevi vardır. Bağışıklık sistemimizi güçlendirir ve toksinleri atmamızı sağlar. Bu mevsimde tüketebileceğimiz güçlü C vitamini kaynakları; ıspanak, yeşil biber, portakal, mandalina, maydanoz ve karnabahardır.



    E vitamini, Tokeferoller bitki ve hayvan dokularında yeterince bulunur. En zengin kaynakları; yeşil yapraklı bitkiler, yağlı tohumlar ve bunlardan elde edilen yağlar, sert kabuklu meyveler, tahıl taneleri ve kurubaklagillerdir.





    Konu ewin3 tarafından (19.10.2016 Saat 15:40 ) değiştirilmiştir.

Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. Kış aylarında ihmal etmeyin
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 09.02.2018, 16:48
  2. Kış aylarında da bol su içmeli miyiz?
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 09.12.2016, 15:01
  3. Yaz aylarında doğan çocuklarda...
    Sağlık forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 22.08.2016, 17:29
  4. Kış aylarında ne tüketmeliyiz?
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 24.12.2015, 15:02
  5. Yaz aylarında beslenme nasıl olmalı?
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 14.05.2015, 05:57

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed