Türkiye?nin su ürünleri ihracatının 2013 yılı itibariyle, 500 milyon doları geçtiği belirtildi. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İzmir Su Ürünleri Üretici ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Hasan Girenes, su ürünleri ihracatındaki hedefin yakın vadede 1 milyar dolar, orta vadede ise 3 milyar dolar olduğunu öne sürdü. Türkiye'deki su ürünleri sektörünün son yıllarda...

Türkiye?nin su ürünleri ihracatının 2013 yılı itibariyle, 500 milyon doları geçtiği belirtildi. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İzmir Su Ürünleri Üretici ve Yetiştiricileri Birliği Başkanı Hasan Girenes, su ürünleri ihracatındaki hedefin yakın vadede 1 milyar dolar, orta vadede ise 3 milyar dolar olduğunu öne sürdü.

Türkiye'deki su ürünleri sektörünün, son yıllarda en hızlı büyüyen gıda sanayi kolu olan aqua-kültür endüstrisinde önemli bir oyuncu olma yolunda olduğu ve dünyada kültür balıkçılığının parlayan yıldızı prensibiyle yol izlediğini açıklanan Girenes, su ürünlerinin Türkiye açısından önemine değindi.

Doğal stoklara zarar veren doğadan balık toplama yönteminin yasaklandığını da hatırlatan Girenes, modern kuluçhanelerin 2012 itibariyle, Türkiye?de 17 tane deniz kuluçkahanesi bulunduğunu belirtti. Kuluçkahanelerin toplam kapasitesinin ise yılda 500 milyon yavru olduğunu sözlerine ekledi. Türkiye su ürünleri üretimi için uygun su kaynağına sahip olduğunu belirten Girenes, bu alanın mevcut tarım alanlarına yakın bir büyüklükte olduğunu da ifade etti.

Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü (FAO) raporlarının göre de, son 25 yılda en hızlı büyüyen sektörün kültür balıkçılığı olduğunu belirten Girenes, hedeflerine ulaşmaları için çalışılması gerektiğini aktardı. Norveç?in 2040-2050 yıllarına ilişkin vizyonunda su ürünleri sektörünün, ülkenin bir numaralı sektörü olarak öne çıkarıldığını vurgulayan Girenes, 2050 yılında su ürünlerinde 50-60 milyar dolarlık hacim hedeflendiğini de belirtti. Ayrıca su ürünleri sektörünün, güncel ve en ileri gıda standardı olan ?Global GAP? HACCP, BRC ve IFS sistemlerini yaygın olarak kullandığını belirten Girenes, üretimin her aşamasında gözlemlenebildiğini ve güncel analizlerin geriye dönük olarak da izlenebildiğini aktardı.

Yunanista'daki ekonomik krizden sonra oluşan pazar boşluğunun Türk firmalarının en iyi şekilde değerlendirdiğini kaydeden Girenes, istikrarlı üretim ve kaliteyle Avrupa?nın vazgeçilmezi olduğunu da sözlerine ekledi.