3 sonuçtan 1 ile 3 arası
  1. #1
    hdrazine çevrimdışı Üyelik tarihi: 18.03.2011 Son online zamanı: 22.05.2011

    Mesajları
    4
    Konuları
    2
    Eklentileri
    1
    Kredisi
    55
    Harcanan
    0
    Kalan
    55

    Post Küresel Rekabet Açısından Türkiye’de Tarım Ve Gıda Ürünleri Pazarlama Sistemlerine Ba


    Dünya ticaretindeki hızlı gelismeler karsısında firmaların pazarda rol oynayabilmeleri için pazarlama sistem ve stratejilerini gözden geçirmeleri gerekmektedir. Artan rekabete baglı olarak, pazara yönelik ürün sunan firmaların uluslar arası kuruluslar-perakendecilerin pazarlama stratejileri karsısında ayakta kalabilmeleri zorlasmaktadır. Uluslar arası platformda ticaretin önündeki engellerin azaltılması yönündeki kararlar ulusal ve uluslar arası boyutta pazarlama faaliyeti yürüten farklı ölçekte de olsa tüm firmaları bekleyen zorlukların artacagı bilinmektedir. Bu noktada pazarlama sistemlerindeki kurulusların etkinliginin artırılması ve rekabet gücü kazanabilmeleri üzerinde çalısılması önem tasımaktadır.

    Türkiye’de tarım ürünleri ve gıdaların üretim ve pazarlama asamasında firmaların/kurulusların yapısından kaynaklanan sorunlar pazardaki gelismeleri izleme ve strateji gelistirmede gecikmelere yol açmaktadır. Firmaların/kurulusların küçük ölçekli ve finansal güçlerinin zayıf olması, modern teknoloji kullanımının az olması ve altyapı eksiklikleri gibi sorunlar talebin karsılanmasına engel olmakta, rekabet gücü ve sansını da zayıflamaktadır. Üretim boyutunda daha programlı yürütülen birçok kurumsal egitim ve destek çalısması pazarlama asamasında ve üretici örgütlenmesinde görülmemektedir. Bu açıdan firmaların pazarda kalıcı olabilmeleri ve yer alabilmeleri için paydaslar arasında sistemli isbirligi esastır.

    Çalısmada, belirtilen degerlendirmelerin paralelinde ekonomik boyutu ile oldugu kadar beslenme yönüyle de önemi gittikçe artacak olan tarım ve gıda ürünlerinin Türkiye’deki pazarlama yapılarının incelenmesi amaçlanmıstır. Bu amaçla, tarım ve gıda ürünlerinin pazarlama sistemleri ortaya konulduktan sonra, iç ve dıs pazarlarda karsılasılan sorunlar, sahip olunan fırsatlar ve hedeflerin neler oldugu ortaya konulmustur. Çalısmada, konu ile ilgili veriler dikkate alınarak Bütüncül yaklasımla (sorun ve hedef agacı) degerlendirmeler yapılmıstır.

    Anahtar kelimeler: Tarım, gıda, pazarlama sistemi, pazarlama stratejisi

          Dosya Şifresi : www.forumfood.net
      (Şifre alanına linki yazın. Link şifredir!)
      Dosya Boyutu : 247.5 KB (Kilobyte)
      İndirme Sayısı : 9 Kez






  2. #2
    Abdulkadir Durmuş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Abdulkadir Durmuş çevrimdışı Üyelik tarihi: 16.03.2007 Son online zamanı: 11.03.2019

    Mesajları
    395
    Konuları
    107
    Eklentileri
    14
    Kredisi
    785
    Harcanan
    5
    Kalan
    780
    link yüklenmediğinden olabilir mi acaba


  3. #3
    hdrazine çevrimdışı Üyelik tarihi: 18.03.2011 Son online zamanı: 22.05.2011

    Mesajları
    4
    Konuları
    2
    Eklentileri
    1
    Kredisi
    55
    Harcanan
    0
    Kalan
    55
    linkide yükledim ama hale bir ses seda yok.


Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. Türkiye’de Gıda Ürünleri ve İçecek İmalatının İSG Açısından Değerlendirilmesi
    Örnek Sistem Dökümanları forum içinde, yazan glutathion
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 21.07.2018, 09:12
  2. ‘Türkiye’de etkin gıda denetimi yapılmıyor’
    Genel forum içinde, yazan Ümit ÖZTEK
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 15.08.2011, 18:28
  3. Türkiye’de Kuru Kayısı Üretim Ve Pazarlama Problemleri Ve Çözüm Önerileri
    Meyve, Sebze ve Türevleri forum içinde, yazan Ümit ÖZTEK
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 14.08.2011, 12:33
  4. Türkiye’de Tarım İstatistikleri
    Araştırma projeleri forum içinde, yazan ertugay
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 23.03.2011, 11:02
  5. Yorum: 0
    Son Mesaj: 04.08.2010, 10:59

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed