Kızıklı Gıda bünyesinde faaliyet gösteren Netto, 5 milyon euro’luk yatırımla UHT süt ve süt ürünleri pazarına girdi.

Türkiye’nin ilk ve tek tam otomatik meyve suyu tesisine sahip Netto, 5 milyon euro yatırım ile kurduğu son üretim hattında günlük 250 bin litre UHT süt işlemeye başladı. Netto markasıyla geçtiğimiz günlerde raflarda yerini alan süte, 2008 yılı içinde beyaz peynir, kaşar peyniri, ayran, yoğurt ve tereyağı da eklenecek.

2007 yılında 32 milyon YTL ciro gerçekleştiren Netto, bu yatırımları sayesinde 2008 yılı için cirosunu 80 milyon YTL hedefliyor. Sektörde faaliyet göstermeye başladığı ilk günden bu yana , her zaman ilk üç firma arasında yer almayı hedefleyen Netto, süt ve süt ürünleri gurubunun da vereceği sinerji ile 2008 yılında , büyük ciro artışı yapan bir marka olmayı ve öncelikle UHT süt pazarında yüzde 2 Pazar payına ulaşmayı hedefliyor.

Meyve suyu üretimi ile başta ABD ve Almanya olmak üzere Avustralya, Belçika, Kanada, Hollanda, İngiltere, İsveç ve Norveç gibi ülkelere ihracat yapan Netto, 2007 yılında yaklaşık 1 milyon $’lık ihracat gerçekleştirdi. Yeni yatırımlarıyla Netto bu rakamı 2008 yılında 2 milyon $’a çıkartmayı hedefliyor