Beslenme ve Diyet Uzmanı Yiğit, " Beslenmemize dikkat ettiğimiz sürece sıcaklarda oruç insanı öldürmez, tam tersi hem yeniler hem gayet zinde hissettirir " dedi.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Ruhan Süme Yiğit, "Beslenmemize dikkat ettiğimiz sürece sıcaklarda oruç insanı öldürmez, tam tersi hem yeniler hem gayet zinde hissettirir" dedi.

Yiğit, yaptığı açıklamada, bu yıl oldukça uzun ve zorlu geçecek Ramazan ayında 16 saatin üzerinde aç kalınacağını belirterek, bu yüzden sahur ile iftarda beslenmenin büyük önem taşıdığını söyledi.

Sahurun mutlaka yapılması ve kahvaltı tipi yemeğin tercih edilmesini öneren Yiğit, "Burada en önemlisi, karbonhidrat ve proteinin var olduğu, yağ oranı mümkünse yüksek olmayan bir sahur geçirmek. Kahvaltının içinde mutlaka yumurta var olmalı" dedi.

Uzun süre tok tutma özelliğinden dolayı lifli esmer ekmek tüketilmesinin iyi olacağını anlatan Yiğit, beyaz ekmeğin mideden çok daha hızlı çıkacağı için, önerilmediğini bildirdi.

Çavdar, tam buğday ve yulaf ekmeklerin tercih edilmesi gerektiğini belirten Yiğit, "Yağsız hazırlanmış bir börek, yanına da ayran şeklinde bir sahur yapılabilir. Hamurunu kendinizin hazırlayacağı bir böreği tercih edebilirsiniz. Hazır yufkadansa kendiniz hazırlasanız çok daha iyi olur çünkü kepekli unla bir yufka hazırlayıp onunla güzel, lorlu, maydanozlu börek hazırlayabilirsiniz. Yanına da ev yapımı ayran tükettiğinizde gayet sağlıklı olacaktır" diye konuştu.

Yiğit, mümkün olduğunca açık ve şekersiz çayların tüketilmesini tavsiye ederek, bitki çaylarının içilebileceğini söyledi.

Yoğun çalışan kişiler...


Gün boyu açlığın ardından iftara "yumuşak besinlerle" başlanması gerektiğini bildiren Yiğit, şöyle devam etti:

"Sıvı içeriği yüksek en yumuşak besin, kültürümüzde bol çeşidi olan çorbadır. Daha kuvvetli beslenmesi gereken kişiler, aktif, yoğun, dışarıda çalışıyorsa, bir kuru baklagil çorbası, mercimek çorbası veya bir ezogelin, bunlardan faydalanabilir. Biz mola istiyoruz.

İftar yemeği, mümkün olduğunca ikiye bölünsün. Kişi aktif çalışmıştır, yorgundur, çok acıkmıştır ama oradaki yumuşak başlangıcın ardından verilen bir ara mideyi gerçekten rahatlatıyor ve kişinin doyma isteğini de daha çabuk uyandırıyor. Doyma hissine çabuk kavuşulmaması durumunda çok fazla yemek yenileceği için, midede bazı problemler baş gösterebilir, tansiyon ve kalple ilgili sıkıntılar yaşanabilir.

Dinimizde de zaten vardır, sünnettir, o arada bir namaz kılınır, sohbetler edilir. Yaradan bunu sistematik olarak oluşturmuş."

Sahur ve iftarda tüketilecek yiyeceklerin özenli seçilmesini isteyen Yiğit,

"Meyve tüketilebilir, dondurma yenebilir. Yazın serinletecek ve tok tutacak en güzel ara öğünlerden biri dondurmadır. Sütlü tatlı, meyveli tatlılar olabilir. Cacığın içinde nane kullanılabilir. Çünkü nane, yazın kişiyi ferahlatır. Özellikle taze nanenin ferahlığından yararlanılabilir" dedi.

Su tüketimi önemli

Yiğit, sahurda meyve tüketiminin bir porsiyonu geçmemesine özen gösterilmesi gerektiğini belirterek, özellikle kabuğuyla tüketilecek meyvelerin kabızlık problemine karşı fayda sağlayacağını söyledi. Yiğit, karpuz ve kavun gibi su oranı yüksek meyvelerin tüketiminde de dikkat edilmesini önererek, fazlasının kişiyi rahatsız edeceğini ve bu meyvelerde bulunan yüksek şeker miktarının gün içinde susuzluğu artıracağı uyarısında bulundu.

Su tüketiminin önemine dikkati çeken Yiğit, bir kişinin günlük su ihtiyacının 2-3 litre arası olduğunu fakat sıcak yaz günlerinde bu miktarın artırılması gerektiğini bildirdi.

Yiğit, ramazan ayında bu miktarın, çalışanların çalışma koşullarına göre 3-4 litre arasında bir seviyeye çıkarılması gerektiğini ifade ederek, en az 1,5 litresinin sahurda alınmasını tavsiye etti.

Ramazan ayının sağlık açısından önemini vurgulayan Yiğit, "Yaradanın bize vermiş olduğu bir aylık detoks dönemidir, arınma dönemidir. Gayet rahatlıkla kişi hem sağlığını hem formunu hem zindeliğini koruyup ramazan geçirebilir. Beslenmemize dikkat ettiğimiz sürece sıcaklarda oruç insanı öldürmez tam tersi hem yeniler hem gayet zinde hissettirir" diye konuştu.AA