4 sonuçtan 1 ile 4 arası
  1. #1
    laktoz_nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    laktoz_nur çevrimdışı Üyelik tarihi: 10.03.2008 Son online zamanı: 16.12.2014

    Mesajları
    263
    Konuları
    60
    Eklentileri
    6
    Kredisi
    334
    Harcanan
    0
    Kalan
    334

    Standart Sıcaklarda tutulan oruç göz korkutmasın

    Ramazan ayının, bu yıl sıcak ve uzun günlere denk gelmesinin göz korkuttuğunu belirten Kadıköy Şifa Tıp Merkezi Ataşehir’den Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Bahtiyar Tatay, lifli gıdalarla beslenmenin yanı sıra; su ve soda içilmesinin önemli olduğunu belirtiyor.

    Kadıköy Şifa Tıp Merkezi Ataşehir Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Bahtiyar Tatay; yemek yenilebilen saatlerde bol su, soda ve mineralli içeceklerin içilmesinin sıvı kaybını dengeleyeceğini, sindirimi yavaş, lif oranından zengin besinlerin de uzun süre açlığa dayanmaya yardımcı olacağını ifade ediyor.

    Diyetisyen Seda Bahtiyar Tatay; lifli gıdalar arasında; “Rafine işleminden geçmemiş tam buğday unundan yapılmış ekmek ürünleri ile mercimek, buğday, yulaf, bulgur gibi kompleks karbonhidratların ve yeşil yapraklı sebzeler, elma, armut, kayısı, erik gibi kabuğu yenebilen tüm kuru ve taze meyvelerin” uzun süre tokluk hissi verdiğini belirtiyor.

    Kadıköy Şifa Tıp Merkezi Ataşehir Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Bahtiyar Tatay; Ramazan ayında oluşabilecek beslenme ile bağlantılı sorunlar arasında kabızlık, hazımsızlık, gaz, düşük tansiyon, düşük kan şekeri ve baş ağrısının yer aldığını, doğru beslenme sayesinde ise bu rahatsızlıklarla karşı karşıya kalma riskinin azalabileceğini söylüyor. Diyetisyen Seda Bahtiyar Tatay; ‘ Bu sorunları yaşamamak adına kabızlığa ve düşük tansiyona karşı başta su olmak üzere, soda (mineralli sıvılar) gibi sıvılar bol tüketilmeli ve lifli gıdalardan zengin beslenilmeli; hazımsızlığı gidermek için besinler ağır ağır yenmeli, hatta iftar yarım saat aralıklarla 2-3 öğüne bölünmeli ve çok çiğnenmeli, gazlı içeceklerden kaçınılmalı; baş ağrısına karşı kafein içeren kahve ve çay az içilmeli ve sigara azaltılmalı, uyku düzenine özen gösterilmeli, düşük kan şekeri için ise fazla şekerli ve unlu gıdalar tüketilmemel ve proteinden zengin gıdalara ağırlık verilmelii’

    Diyetisyen Seda Bahtiyar Tatay; bu yıl iftar vaktinin trafik saatiyle çakışmasından dolayı, yolda oruç açanların kan şekerini dengelemek için, kuru ve taze meyve veya süt ,yoğurt gibi gıdaları yemelerini, ayrıca sandviç türleri ile ön açılış yaparak masaya çok aç oturulmasının engellenmesini tavsiye ediyor. Bu besinlerin iftar menüsü olarak değil aperatif olarak tüketilmesi gerektiğini söyleyen Diyetisyen Seda Bahtiyar Tatay, uygun olunan zamanda ise mutlaka çorba, sebze ve salata gibi hafif yemeklerin yenmesi gerektiğinin altını çiziyor.

    Ramazan ayı boyunca beslenme alışkanlığının her zamankinden farklı olmamasına özen göstererek, ideal kilolar bu ayda da korunmalı diyen Diyetisyen Seda Bahtiyar Tatay; “Daha sağlıklı bir Ramazan ayı geçirmek adına, ara öğünlerde aşırıya kaçmadan potasyum, lif ve karbonhidrat kaynağı olan muz, badem ve hurma yenmelidir. Bol su ve soda içilmeli, kızarmış yağlı yiyecekler, şekerli gıdalar ve özellikle sigaradan uzak durulmalıdır” diyor.





    Fikirler ölmez

  2. #2
    Oğuz Pelikli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Oğuz Pelikli çevrimdışı Üyelik tarihi: 21.02.2007 Son online zamanı: 26.09.2016

    Mesajları
    2504
    Konuları
    345
    Eklentileri
    70
    Kredisi
    3608
    Harcanan
    Onursal Üye
    Kalan
    Onursal Üye
    Valla korkutmasın demek kolay...
    Kurutma sergisinde hava 40 derecenin üzerinde, bir de yerdeki beyaz zeminden yansıyan güneş ve en önemlisi genizleri yakan kükürt kokusu varken pek korkmadan yapamıyorum.
    Allah inşallah dayanacak gücü verir...

    “Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır.”

  3. #3
    selim84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    selim84 çevrimdışı Üyelik tarihi: 26.11.2008 Son online zamanı: 05.12.2018

    Mesajları
    329
    Konuları
    216
    Eklentileri
    42
    Kredisi
    2206
    Harcanan
    Onursal Üye
    Kalan
    Onursal Üye
    Bende bu başlık altına bu yazıyı eklemek istiyorum Nur arkadaşımızın hoşgörüsüne sığınarak
    İftar Sonrası Yorgun Düşmeyin
    Bazı yemeklerden sonra çoğu kişinin üzerine bir rehavet çöker ve uyuklamaya başlar. Bu durum özellikle Ramazan’da iftar sonrası ortaya çıkar.

    Memorial Hastanesi İç Hastalıkları Bölüm Koordinatörü Prof. Dr. Yavuz Baykal iftar sonrası yorgunluğuna karşı hangi önelmerin alınmasını yazdı...

    Yemek sonrası neden uyku gelir?

    Gün içerisinde vücut ısısı iki kez düşer. Bunlardan biri sabaha karşı 03.00 suları, diğeri ise öğleden sonra 14.00-15.00 saatleri arasıdır. İnsanların öğle yemeğinin ağırlığına bağladığı bu rehavet dönemi, aslında vücudun uykuya en meyilli olduğu saat dilimi olup, bu saat aralıkları uykunun en kaliteli olduğu zamandır. Diğer bir neden ise ağır yiyeceklerin yenildiği öğün sonrası karbonhidratlı besinlerin insüline hızlı cevap vermesi sonucu gelişen kan şekeri azlığıdır. Yeteri kadar enerji alamayan beyin çalışmasını yavaşlatarak en ekonomik şartlarda görev yapmaya çalışır. Laktik asit de yemek sonrası uyku halinin önemli bir nedenidir. Laktik asit, vücut yorulduğunda oksijensiz solunum sonucu kaslarda üretilen bir ürün olup vücuda yorgunluk verir ve bu durum kişilerde uykuya eğilim oluşturabilir. Bazı durumlarda da yemek sonrası vücutta metabolik alkaloz gelişir. Mide içerisindeki besinlerin sindirilmesi için asit ortama ihtiyaç vardır. Mide bu asit ortamı sağlayabilmek için kandan hidrojen iyonlarını alır. Bu durum kanda hidrojen iyonlarının azalmasına neden olarak kanı alkalik ortama doğru kaydırır. Kanda oluşan bu alkaloz ortam ise uyku eğilimine neden olabilir.

    İftar sonrasındaki uyku halinin nedeni

    Uzun süren açlık sonrası, yiyeceklerle beyne hızlı glikoz ulaşmasını sağlayan şekerli yiyecekler alındığında, ani yükselen kan şekerine karşılık salınan insülin hemen kan şekerinde düşmeye neden olur. İşte yemek sonrası kişilerde ortaya çıkan rehavetin nedeni, bu tür biyokimyasal olaylardır.

    Sahurda sıvı ve protein alınmalı

    İftar ve sahurda mide, aşırı miktarda yiyeceklerle doldurulmamalı. Sahur yemeğinde, gün boyu ihtiyaç duyulacak sıvı ve protein gereksinimi ön planda olmalı, karbonhidratlar uyku ve uyuşukluk verdiği, düşünsel fonksiyonları engellediği için, sınırlı veya az miktarda tüketilmeli. İnsanlar, enerji kaynağı olarak organik maddeleri kullanırlar. Bunlar; karbonhidratlar, proteinler ve yağlardır. Yaklaşık, 1 gr. karbonhidrat ve 1 gr. proteinden 4 kalori sağlanırken, yağlardan 9 kalori elde edilir.

    Karbonhidratlar; en çok tüketilen besin kategorisidir. Gelişmiş ülkelerde günlük enerjinin ortalama yüzde ellisi karbonhidratlardan gelirken, gelişmekte olan ülkelerde oran yüzde yetmişi aşabiliyor. Kanda dolaşan başlıca yakıt, glikozdur. Beyin gibi bazı organlar, başka bir yakıtı hemen kullanmazlar. Açlık sırasında beyin; diğer organlara giden glikozun çoğunu durdurarak kendine alır ve sistemini korur. Bu durum, öncelik hakkı gibi düşünülmemeli. Proteinler de gerekli enerjinin sadece yüzde on beşini sağladıklarından, genelde kalori kaynağı şeklinde düşünülmezler. Çünkü sindirilmeleri ve yakılmaları sırasında harcanan enerji, verdiklerinin yüzde otuzuna kadar ulaşabilir. Esasında proteinler, hücre ve dokuların yapı taşları olmak üzere görev alırlar. Aynı zamanda, enzim ve hormonların yapımı için de gereklidirler. En yoğun enerjiyi ise yağlar sağlar.

    Bunlara dikkat!

    * İftarda fazla yemek tüketilmemeli, mide bir anda doldurulmamalı.

    * Karbonhidrattan fakir, proteinden zengin besinler tüketilmeli.

    * Kişinin kalp hastalığı yoksa yemek sonrası kafeinli içecekler içmemeli. Türk kahvesi tercih edilebilir.

    * Kısa bir yürüyüş yapılmalı.

    KAYNAK : Memorial Hastanesi İç Hastalıkları Bölüm Koordinatörü Prof. Dr. Yavuz Baykal


  4. #4
    laktoz_nur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    laktoz_nur çevrimdışı Üyelik tarihi: 10.03.2008 Son online zamanı: 16.12.2014

    Mesajları
    263
    Konuları
    60
    Eklentileri
    6
    Kredisi
    334
    Harcanan
    0
    Kalan
    334
    ne demek arkadaşımm memnun olurumm tabiki

    Fikirler ölmez

Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. Yorum: 0
    Son Mesaj: 12.04.2020, 12:36
  2. Zumosol ile sıcaklarda her an zinde ve keyifli
    Sektörden forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 17.07.2017, 12:29
  3. Aşırı sıcaklarda ayran içerseniz...
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 12.08.2016, 10:47
  4. Yorum: 0
    Son Mesaj: 17.08.2012, 16:58
  5. ISO 22000'de tutulan belgelerin geçerlilik süresi
    Kalite Sistemleri Üzerine Destek forum içinde, yazan VSaBaH
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 24.12.2010, 08:45

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed