Reklam Kurulu, “Coca-Cola Zero” ile “Pepsi Max” reklamlarında kullanılan “sıfır şeker” tanımlamasını yanıltıcı ve aldatıcı bularak her iki reklama ayrı ayrı 60 bin YTL para ve reklam durdurma cezası verdi. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu Başkanlığı, Türk-İş’e bağlı Şeker-İş Sendikası’nın yaptığı şikâyet üzerine, Coca Cola ve Pepsi’nin ‘sıfır şeker-şekersiz maksimum tat’ sloganlarıyla tanıttığı ürünün reklamlarının ‘tüketicileri yanıltıcı ve aldatıcı’ nitelikte olduğuna karar verdi. Kurul, bu reklamları yayından kaldırırken, iki firmaya idari para cezası verilmesini kararlaştırdı.

Türk-İş’in açıklamasında, Zero (sıfır) şeker veya şekersiz maksimum tat gibi sloganlarla piyasaya sürülen ve birden fazla kimyasal tatlandırıcı çeşidini içinde barındıran bazı ürünler ile içeriğinde şeker yerine nişasta bazlı şeker kullanılan ürünler için yapılan yanıltıcı reklamlar yoluyla pancar şekerinin kötü ürünmüş gibi gösterilmeye çalışıldığı ifade edildi.