Süt ve süt ürünleri beslenmede çok önemli bir yere sahiptir. Fakat, süt ve süt ürünleri hakkında düzeltilmesi gereken bazı yanlış kanılar bulunmaktadır.
Süt çocuklar için önemlidir, fakat yetişkinlerin süt içmesine gerek yoktur.
Öncelikle bazı insanlar sadece küçük çocukların süte ihtiyacı olduğunu düşünmektedir. İnsanların süte olan ihtiyacı bebeklik zamanlarında başlamakta, fakat ömür boyunca devam etmektedir. Değişen tek şey ihtiyaç duyulan süt miktarıdır. Gelişme çağındaki bir çocuk için günde 3 ya da 4 bardak süt içmesi tavsiye edilirken, yetişkinler için 2 bardak yeterli olmaktadır.
Eğer süt tüketmek tercih edilmiyorsa, bu kalsiyumu vücuda almak için diğer gıdalardan faydalanılmalıdır. Kalsiyum ihtiyacını karşılamaya yardımcı olacak başka gıdalar ve içecekler bulunmaktadır.
Süt vücudun kalsiyumunu çalmaktadır.
Yüksek proteinli gıdaların vücuttaki kalsiyumun kaybolmasına sebep olduğuna dair genel bir efsane bulunmaktadır. Aslında, süt ve süt ürünleri, et, balık ve bezelye gibi yüksek proteinli gıdalar fosfor içermektedir ve bu da idrar ile kalsiyum kaybını engellemeye yardımcı olmaktadır. Fosfor ve süt ve süt ürünlerinde bulunan diğer bileşenler sayesinde kalsiyum yüksek oranlarda tutulabilmektedir. Tüm bunlardan çıkacak sonuç, süt ve süt ürünleri sayesinde idrar ile daha az kalsiyum kaybı ile vücut daha fazla kalsiyum elde etmektedir.
Süt kalp hastalıklarına sebep olmaktadır.
Hiçbir gıda tek başına kalp rahatsızlıklarına sebep olmamaktadır. Doymuş yağ oranı yüksek gıdaların fazlaca tüketilmesi, bu rahatsızlıklara yakalanma riskini arttırmaktadır. Doymuş yağ oranı yüksek gıdalar, kırmızı et, hamur işleri, yağ, domuz yağı, hindistan cevizi, palm yağı ve yüksek yağlı süt ürünleridir. Kalp hastalıkları riskini azaltmanın en iyi yolu, dengeli beslenme ile birlikte, spor yapmak ve daha az stresli bir hayat sürmekten geçmektedir.
Rejimde olan bir kimsenin süt tüketmemesi gerekmektedir.
Bazı insanlar rejim yapanların menülerinde sütün bulunmaması gerektiğine inanmaktadır. Fakat süt bir kimsenin diyetinden çıkartamayacağı kadar önemli besin değerine sahiptir. Eğer aldığınız kalorileri azaltmak istiyorsanız, bunu sütü beslenme listenizden çıkararak değil, yağı azaltılmış süt tüketerek yapabilirsiniz. Bu süt çeşidi, diğer tüm beslenme özelliklerine sahip olmasına rağmen, kalorisi daha düşük olmaktadır.
Süt ile alınan kalsiyum çok önemli değildir.
Son olarak, süt ile alınan kalsiyumun özellikle yetişkinler için çok önemli olmadığına inanan insanlar bulunmaktadır. Kalsiyum kemik ve dişlerin gelişimi için çok önemlidir. Yetişkinler ise, diş ve kemik sağlığını korumak ve osteoporoz denen hastalıktan korunmak için kalsiyuma ihtiyaç duymaktadır. Osteoporoz, kalsiyumun eksikliği ile kemiklerin kolay kırılabilir hale gelmesidir.
Kaynaklar
http://www.ag.fvsu.edu/teletips/diet/1937.cfm
http://www.healthunit.org/nutrition/hottopics/dispellingmilkmyths.pdf
http://www.milkmagic.com/mythsfacts.asp#