Gıdaları ?çevreci? metotlarla güneş ışığının negatif etkilerinden koruyarak yenilenebilir kaynaklarla kurutan Türk firması Taze&Kuru Gıda A.Ş., büyük bir başarıya imza attı. Firma, dünya devlerinin üyesi olduğu Business Call to Action?a katılmaya hak kazandı.

Taze&Kuru Gıda A.Ş. CEO?su Erinç Yurter, küçük ölçekli yüzlerce çiftçiyi iş modeline dahil ederek yerel üretimi destekleyeceğini belirtti. Böylece çiftçinin tarlada kalan atıl hasatı katma değere dönüşecek.Önümüzdeki 4 yıl içersinde daha fazla üretim tesisi açmayı planlıyoruz. Bu tesislerde özellikle kadınların istihdam edilmesine imkan sağlayacağız? dedi.
 
Aralarında Microsoft?un da bulunduğu dünya devlerinin üyesi olduğu Business Call to Action, Türkiye?den TTNet?in ardından ikinci firmayı da bünyesine kattı. Öncü kurutulmuş gıda üreticilerinden Taze&Kuru Gıda A.Ş. global planlama ve etkileri olan ve bölgesel fayda oluşturan özellikle kadın istihdamını önemseyen, yerel üretici ve çalışanlara yepyeni bir yaklaşım oluşturan girişimleri bünyesine dahil eden Business Call to Action?a, global vizyonunu yerel dokuya yansıtan kimliğiyle katılmaya hak kazandı.
 
GELENEKSEL GIDA MUHAFAZA YÖNTEMLERİ KULLANILIYOR
 
Bir Türk şirketi olan Taze&Kuru Gıda A.Ş, gıda ve perakendecilik sektöründe aktif olarak faaliyet göstermekte ve sağlıklı gıda seçenekleri sunulması konusunda yenilikçi bir yaklaşım izlemektedir. Şirket, geleneksel olarak kullanılan muhafaza yöntemlerinden yararlanarak, yenilebilir enerjiye dayalı, koruyucu maddeler, katkı maddeleri ve renklendiriciler içermeyen sağlıklı atıştırmalıklar üreten özgün bir gıda kurutma modeline öncülük etmekte. Kapalı ortamda uygulanan bu patentli sistem, gıdaları güneş ışığının negatif etkilerinden, tozdan, canlıların zararlı etkilerinden ve diğer tüm harici maddelerden korumaktadır. Böylece maya ve küf oluşumu ve kurutulmuş gıda endüstrisinin en büyük hijyen problemi olan aflatoksin kaynaklı gıda kirliliği de önlenmektedir. Sonuç olarak, meyve ve sebzeler gerçek tatlarını ve yüksek besin değerlerini, yükselen antioksidan özelliği ile 12 ay ile 18 ay arası koruyabilmekte.
 
ATIL HASAT ÜRÜNLERİNDEN KATMA DEĞER YARATILACAK

 
Taze&Kuru Gıda A.Ş.?nin yenilikçi teknolojisi, yüksek taşıma, depolama ve dağıtım maliyetleri sebebiyle tarlada kalan yüz binlerce ton tarımsal ürünün değerlendirilmesi için bir çözüm sunmaktadır. Şirketin kurutma metodu, yerelden temin edilen meyve ve sebzelerin, katma değeri yüksek ürünler olarak ?premium? (üst sınıf) pazarlarda yer almasını sağlamaktadır. Taze Kuru Gıda A.Ş.,daha etkin gıda muhafazası için patentli ve özgün üretim modelinin büyümesine odaklanmakta ve böylelikle küçük ölçekli çiftçiler için önemli bir problem teşkil eden atıl hasat ürünlerinden katma değer yaratmayı hedeflemekte. Böylece, kurutulmuş gıdanın en büyük problemi olan aflatoksin sorununun çözüldüğü, el değmeden hijyenik şartlarda kurutularak doğrudan birbirinden şık ve alternatifli paketlenerek atıştırmalık ve diyet ürünleri segmentinde yepyeni bir ürün olarak yerini alan kurutulmuş meyve ve sebzeler, geleneksel lezzetin modern versiyonu olarak mutfaklarımız ve çantalarımızda yerini aldı.
 
ÇEVREYE DUYARLI KURUTMA
 
Şirket, misyonunun bir parçası olarak beslenme ve çevreye duyarlı meyve-sebze kurutma yöntemleriyle alakalı algıları değiştirmek için de çalışmakta. Şirket, küçük ölçekli çiftçileri desteklemek amacıyla ve BCtA inisiyatifinin de bir parçası olarak, yüzlerce küçük ölçekli çiftçiyi iş modeline entegre etmeyi ve onların AB standartlarında üretim yapmasına katkıda bulunmayı planlamakta.
 
DAHA FAZLA KADINA İŞ OLANAĞI

 
Şirket, genelde ileri çiftçilik teknikleri ve donanımlarına sahip olamayan, ayrıca hasat verimini ve üretimini arttırabilecek ekipmanlar ile kurutma ve gıda depolama metotlarına da erişimi bulunmayan düşük gelirli gruplara ulaşmakta başarılı olmuştur. Şirket, daha fazla kadına iş olanağı sağlamak amacıyla, az gelişmiş bölgelerdeki, piyasalara yetersiz erişimi olan yerel çiftçileri değer zincirlerine dahil edecek ve kendi üretim tesislerine entegre edecek.
 
2015 YILINA KADAR TÜRKİYE VE AVRUPA?DA 17 PERAKENDE ZİNCİRİ DESTEKLENECEK
 
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Taze&Kuru Gıda A.Ş. CEO?su Yurter, ?Taze&Kuru Gıda A.Ş., küçük ölçekli çiftçiler için uzmanlaşmış çalışan eğitimleri yoluyla, yerel toplulukların refah düzeyini arttırmayı ve dağıtım ağını genişleterek Türkiye?de ve Avrupa?da 2015 yılına kadar yaklaşık 17 yeni perakende zincirini desteklemeyi planlamaktadır. Taze&Kuru Gıda A.Ş.?nin özgün bir toplumsal ortaklar ve yerel kadın çalışanlar ağı bulunmaktadır. Bu grupların modelimizi tanıtmak ve geliştirmek, aynı zamanda da faaliyetlerimizi genişletmek için istekli olduğuna inanıyoruz. Özellikle sağlıklı ürünler için artan talep doğrultusunda iş modelimizin ölçeklendirme potansiyeli oldukça yüksek. 2018 yılına kadar Türkiye?de daha fazla üretim tesisi açmayı planlıyoruz. Bu tesislerde özellikle kadınların istihdam edilmesine imkan sağlayacağız. Küçük ölçekli yüzlerce çiftçiyi iş modeline dahil ederek yerel üretimi destekleyeceğiz? ifadesini kullandı.
 
BCtA Program Yöneticisi Sahba Sohbani ise şunları dedi:
 
?Taze&Kuru Gıda A.Ş.?nin Business Call to Action?a katılmasından dolayı çok memnunuz. Şirket, üretim safhalarına piyasalara yeterince dahil olamamış grupların katılması için çaba gösteriyor. Bu model, yerel ortaklar ve kadınları pozitif yönde etkileyecek, onların yeni donanım ve tekniklerin kullanılması yoluyla güçlenmesini ve eğitimler aracılığıyla da potansiyellerinin gelişmesini sağlayacaktır.?