1 sonuçtan 1 ile 1 arası
  1. #1
    Yeni Üye
    Üyelik tarihi
    17 Feb 14

    Mesajları
    4
    Konuları
    3
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5

    Standart Uygun olmayan ürün ve hizmetin kontrolü prosedürü

    1.- Amaç
    İşletmelerimizde meydana gelebilecek her türlü uygunsuz ürünün / hizmetin kontrol altına alınması ve bunlarla ilgili değerlendirmelerin doğru bir şekilde yapılması.
    2.- Kapsam
    X İşletmelerinde meydana gelen tüm uygunsuzlukları kapsamaktadır.
    3.- Tanımlar
    İşletmelerimizde sağlanan ürün ve hizmetlerin, uygun kalite ve kriterlerden sapmasıdır.
    Uygunsuzluklar 2 farklı şekilde incelenebilir.
    a.- Harici (Dış) uygunsuzluklar (Taşeron uygunsuzlukları)
    b.- Dahili ( İç ) uygunsuzluklar (Departmanlar arası çalışma uygunsuzlukları)
    a. Harici Uygunsuzluklar - Taşeron Uygunsuzlukları
    Kabul kriterlerine uymayan, taşeronların işletmemize sağladıkları malzemelerde veya hizmetlerde uygunsuzluklar tespit edilmesi durumudur.
    b. Dahili ( İç ) uygunsuzluklar
    İşletmelerimizde çalışan herhangi bir elemanın sağlanan malzeme ve hizmetlerde uygunsuzluk tespit etmesi ya da yönetim temsilcisinin tespit ettiği uygunsuzluklardır.
    4.- Sorumluluk
    İşletmelerimizde üretilen ürünlerde ve verilen hizmetlerde uygunsuzlukların saptanmasından tüm çalışanlar
    Sorumludur.
    5.- Uygun Olmayan Ürünün Kontrolü Prosesi
    -Mutfak,Uygunsuzluğu saptanan ürün üretimi yapan veya malzemeyi kullanan mutfak personeli tarafından, üretim durdurulur konu hakkında departmandaki amirlerine bilgi vererek malzemeyi, amirinin vereceği karar doğrultusunda imha eder yada düzeltebilecek bir durum var ise yeniden üretime sokar.Uygunsuzluk malzemeden kaynaklanıyorsa departman sorumlusu uygunsuzluğun türüne göre Satın alma ve Ambar Sorumlusuna haber verir.
    - Eğer ürün müşteriye sunulmuşsa ve uygunsuzluk düzeltilmedi ise Kalite Grubu; Depo, Satın alma ve Üretim
    Departman sorumlularını toplayarak bu konuda nasıl bir Düzeltici ve Önleyici hareket yapılabileceğine dair
    ortaklaşa karar verirler. Merkez Satın alma Müdürü ve Kalite Grubu uygunsuzluğun hangi taşerona ait olduğunu saptar ve F-8.3-01 Taşeron Uygunsuzluğu Formu hazırlar ve Düzeltici / Önleyici hareketin maliyetini hesaplayarak Satın alma Müdürü kanalıyla bu formu Taşeronlara göndererek işleme tabii tutar. Cost bölümü Kalite Grubu ile birlikte bu şikayetle ilgili maliyet analizi yapar ve ilgili taşerona bunu imzalatarak kendilerinden tahsil etmeye çalışır.
    - Kalite Grubu problemi belirler ve araştırır.
    Housekeeping, çamaşırhanede linen tüm malzemeler kontrol edilir uygunsuz olanlar ayrılır ve üzerlerine UYGUNSUZDUR kaşesi basılarak depoya alınır. Sayılarıyla birlikte tutanak tutularak departman amirine verilir, departman amiri gerekli işlemleri yapılır.
    Tüm departmanlarda kullanılmayacak halde olan tüm uygunsuz malzemelerin tutanağı tutulur ve gerekli işlemleri başlatması için departman amirine verilir.
    İşletmemizde Yönetim temsilcisi ve gece müdürü tarafından bir sabah birde akşam olmak üzere günlük c-lıstler yapılmaktadır. Bu c-listlerde tüm departmanların sorumlu olduğu alanlar gezilip üretim ve hizmet birimleri kontrol edilerek puanlama yapılmaktadır.Ayrıca görülen uygunsuzluklar c-listin notlar bölümüne yazılıp bilgisayardan tüm departmanlara gönderilmektedir. Departman sorumluları burada yazılmış olan uygunsuzlukları yada alınan kötü puanlar için acilen personelini yönlendirerek Düzeltici / Önleyici faaliyeti başlatır. (F-8.3-02 Uygunsuzluk Formu) Sağlanan hizmette uygunsuzlukla karşılaşılırsa Departman Sorumlusu ilgili hizmeti durdurma yetkisine sahiptir.
    6.- İlgili Dokümanlar
    Formlar F-8-3-01 Taşeron Uygunsuzlukları Formu

    Konu Özge OYBAK tarafından (17-02-2014 Saat 13:57 ) değiştirilmiştir.

    •    Alt 06-02-2007'den beri

      Advertising

      advertising
      Mesajları
      1
      Konuları
      0
      Eklentileri
      0

        
       

Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. Uygun olmayan hizmetin kontrolü pr
    Örnek Sistem Dökümanları forum içinde, yazan tunasert
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 15-04-2009, 12:50
  2. Uygun Olmayan Ürün Prosedürü
    Örnek Sistem Dökümanları forum içinde, yazan yakerol
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 26-02-2009, 11:18
  3. Uygun Olmayan Ürünün Kontrolü Prosedürü
    ISO 9001 forum içinde, yazan nalisa
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 16-12-2008, 12:05
  4. uygun olmayan ürün prosedürü
    ISO 9001 forum içinde, yazan AHMAHOP
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 07-03-2008, 16:58
  5. uygun olmayan ürünün kontrolü prosedürü
    ISO 9001 forum içinde, yazan sibelkural
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 07-09-2007, 19:19

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed