8 sonuçtan 1 ile 8 arası
  1. #1
    fatihalt çevrimdışı Üyelik tarihi: 12.05.2007 Son online zamanı: 18.11.2011

    Mesajları
    1924
    Konuları
    184
    Eklentileri
    1
    Kredisi
    55
    Harcanan
    0
    Kalan
    55

    Vücut için Gerekli 10 Gıda

    [size=medium]Beta karoten, B12, krom, magnezyum gibi mineral ve vitaminlerin yararları ile bulundukları gıdalar..[/size]

    Beta Karoten
    Beta karoten, vücutta A vitaminine dönüşür. Bağışıklığı güçlendirir, hücre gelişimine yardımcı olur. Serbest radikalleri etkisiz hale getirerek, antrioksidan etkisiyle yaşlanmayı geciktirir. Günlük alınması gereken miktar hakkında kesin veri bulunmuyor.Başta havuç, kayısı, kavun, böğürtlen, şeftali, balkabağı olmak üzere tüm sarı ve kırmızı ile yeşil renkli meyve ve sebzelerde, lahana, bezelye ve patateste bulunuyor.

    B12
    DNA yapımı, genlerin inşası, sinir hücrelerinin korunabilmesi ve kırmızı kan hücreleri için gereklidir. 14 yaş ve üzeri grup için günde 2.4 önerilirken, emilimi kesinleştirmek için 6 mikro gram alınması öneriliyor. Proteinlerin oluşumunda önemli rol oynayan B12 vitamini dana eti, dana karaciğeri, böbrek, süt ve süt ürünleri, peynir, yumurta, midye, dil balığı, ringa balığı, uskumru, sardalya da bulunuyor. Sebzelerde ise B12 vitami içermiyor.

    Krom
    Krom, hücrelerdeki glukoz seviyesini yükselterek yiyecekleri enerjiye dönüştürür. Yetişkinler için günde 50 - 200 mikro gram alınması öneriliyor. En iyi krom kaynakları tüm tahıl ekmekleri, et, fındık, ceviz, kuru erik, kuru üzüm, bira ve şarap olarak belirtiliyor.

    K Vitamini
    K vitamini vücudun ihtiyaç duyduğu farklı proteinlerin üretilmesi için gereklidir. Kanın koyulaşmasını sağlayan, kanamayı durduran ve yaraları iyileştiren proteinlerin üretimi için kritik öneme sahiptir. En güncel tavsiyelere göre kadınlar günde 90 mikro gram, erkekler de 120 mikro gram K vitamini alabilir. K vitamini brokoli, ıspanak, marul, soya
    fasulyesi yağı, zeytin yağı ve domateste bulunuyor.


    Potasyum
    Vücut sağlığının devamı için gereklidir. Kan basıncını dengeler, kalp ve böbrek fonksiyonlarını dengeler, sindirim ve kas yapısı için önemlidir. Yetişkinler ve gençle içim günlük 4700 mg alınması önerilir. Balık, tavuk, taze et, birçok sebze ve özellikle meyvelerde bulunuyor. Az işlem görmüş besinlerin potasyum miktarı daha fazla oluyor.

    Magnezyum
    Magnezyum en basit oluşumlar için gereklidir, 300 bin biyokimyasal reaksiyonu başlatır. Yediklerimizden enerji üretir. Günlük olarak kadınlar için 300 mg ve erkekler için 350 mg önerilir. Avakado, kivi, fındık, ceviz, badem, lifli yeşil sebzelerde bulunuyor.

    C Vitamini
    Kollojenin inşa edilmesini sağlayan kemik, deri, damarlar ve diğer dokular için yapısal bir vitamindir. Günlük olarak kadınların 75 mg ve erkeklerin 90 mg alması yeterli.. Vücut tarafından günlük emilen maksimum C vitamini 400 mg'dır.Portakal, yeşil biber, çilek, brokoli, domates, şalgam, papateste bol miktarda bulunuyor.

    D Vitamini
    Kemiklerin oluşumunda oldukça büyük önemi olan D vitamini, C vitamini ile birlikte alınmalıdır. Ringa veya sardalya balığı bigi birkaç tür balıkta bulunuyor. Doğal yiyeceklerde ne kadar bulunduğuna dair çok fazla bilgi yok ancak doğrudan güneş ışığından da alınabiliyor.

    Çinko
    Çinko vücudumuzdaki bağışıklık sisteminden erkeklik hormonuna kadar her hücreyi korumak için birbirine bağlar. Erkekler için günlük 11 mg, kadınlar için 8 mg alınması önerilir. İstiridye, biftek, hindi, nohut, kabak çekirdeği, tavuk butu, düşük yağlı yoğurt, buğday da bulunuyor.

    E Vitamini
    Bilim E vitamininin tüm yararlarını henüz açıklığa kavuşturamasa da, bağışıklık sistemi, DNA onarımı, kırmızı kan hücrelerinin oluşumu ve K vitamininin emilimini sağladığı belirtiliyor. Erkekler ve kadınlar için günde 15 mg alınması öneriliyor. Zengin E vitamini içeren besinler fındık, ceviz, badem ve yağları, ayçiçek yağı, haşlanmış ıspanak, badem olarak belirtiliyor.






  2. #2
    sibelkural - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    sibelkural çevrimdışı Üyelik tarihi: 14.03.2007 Son online zamanı: 23.05.2013

    Mesajları
    1548
    Konuları
    161
    Eklentileri
    81
    Kredisi
    4092
    Harcanan
    Onursal Üye
    Kalan
    Onursal Üye
    cok tesekkürler fatih cok önemli bi konu.. ben bilip de dikkat etmeyenlere giriorum sanırım


  3. #3
    linguist çevrimdışı Üyelik tarihi: 05.04.2007 Son online zamanı: 03.08.2013

    Mesajları
    2062
    Konuları
    268
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5
    Çok önemli bir konu.Annemin "protein neyde vardı,kalsiyumu nerden alıyorduk" gibi sorularından kurtulmak için birebir


  4. #4
    fatihalt çevrimdışı Üyelik tarihi: 12.05.2007 Son online zamanı: 18.11.2011

    Mesajları
    1924
    Konuları
    184
    Eklentileri
    1
    Kredisi
    55
    Harcanan
    0
    Kalan
    55
    evt bende dikkat edemiyorum

    ama en basit olarak saç dökülmesinden depresyona bi çok şeyin nedeni olabiliyor eksikliği.....


  5. #5
    yaghola çevrimdışı Üyelik tarihi: 03.06.2007 Son online zamanı: 03.06.2007

    Mesajları
    1
    Konuları
    0
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5
    gerçekten çok faydalı bilgiler. eline saglık


  6. #6
    fengineer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    fengineer çevrimdışı Üyelik tarihi: 29.08.2007 Son online zamanı: 05.03.2020

    Mesajları
    106
    Konuları
    20
    Eklentileri
    6
    Kredisi
    305
    Harcanan
    0
    Kalan
    305
    farklı bir versiyonu:

    Elma
    Elma doğal şeker, lif içeren kan kolestrolü ve glukoz seviyesini düşüren bir besin kaynağıdır. Taze elmadaki C vitamini, hücrelerin bozulmasını önleyici antioksidan etkiye sahiptir. C Vitamini ayrıca, koruyucu etkisiyle kılcal ve kan damarlarını korur, demirin emilimine yardımcı olur.

    Badem
    Badem diğer kabuklu ceviz, fındık gibi yiyeceklerle aynı guruptadır. Lif, magnezyum, demir, kalsiyum, riboflavin içerir. Gerçekte badem diğer kabuklu yiyecekleren daha çok C vitamini içerir. 23 bademde 70 mg C vitamini blunur. Diyetisyenin izin verdiği miktarda ve vücudunuza gereken kadar E vitamini içerir. Diğer tüm kabuklu yiyecekler gibi kalbinize yararlı protein kaynağıdır. Doymamış yağ oranı daha düşük olduğu için kalbe en yararlı yağ içeren besindir.

    Ahududu
    Ahududu zengin bitkisel besinler içerir. İdrar yolu enfeksiyonlarından korur, hafızaya yardımcıdır, zinde yaşamı destekler. Özündeki C vitamini ve lifler sayesinde düşük kalori içerir. Bir kase taze ahudududa 83 kalori, 3.5 gram lif ve 14 mg C vitamini bulunur.

    Brokoli
    Brokoli kalp, şeker, bazı kanser türleri gibi kronik rahatsızlıklardan koruyucu, kalsiyum, potasyum, folik asit, lif ve bitkisel besinler içerir.
    Bunun yanı sıra brokolide, hücrelerin bozulmasını ve zarar görmesini engelleyici A ve C vitamini bulunur.

    Barbunya
    Barbunya, fasulye, börülce gibi böbrek şeklindeki besinler, demir, magnezyum, potasyum, iron, magnesium, fosfor, bakır içerir. Diyetisyenler tarafından önerilen lif bakımından zengin, düşük yağlı, kalorili besinlerdir. Kronik kalp hastalıkları, kanser gibi hastalıklara karşı da koruyucudur.

    Somon
    Somon omega-3 yağ asitleri içeren mükemmel bir besindir. Omega-3 kalp krizi risklerini önler, kalbe bağlı ani ölümleri, kan basıncı yükselmelerini önler. Somon ayrıca, kolesterol için doymamış yağ oranı düşük yağ ve protein içerir.

    Ispanak
    Ispanak yüksek seviyede A ve C vitamini içerir. Bunu yanı sıra ıspanakta, B-6, kalsiyum, demir ve magnezyum da bulunur. Bağışıklık sistemini destekler, cilt ve saç sağlığını korur.

    Patates
    Turuncu ve sarı karışımı koyu renkli patateste, yüksek miktarda beta karoten oksidant bulunur. A vitamini ve beta karoten bazı kanser risklerinden korunmada etkilidir. Patates yrıca, fiber, folik asit, potasyum ve diğer tüm sebzeler gibi düşük kalori ve yağa sahiptir. Bir patateste sadece 54 kalori bulunur.

    Bitki çayları ve diğer sebze suları
    Bitki çayları en çok vitamin, mineral ve diğer besleyici yiyeceklere sahiptir. Beslenme listenize eklediğinizde diyetinizi olumsuz etkilemezler. Domates suyu gibi sebze sularının antioksidant etkileri kalp krizi riskinden korur, prostat kanserini ve diğer kanser türlerinden krounmada etkildir. Domates suyu ve diğer sebze sularında ayrıca, çok yüksek sodyum bulunur.

    Buğday taneleri
    Buğday tahılların en önemlisi. Buğday lif, folik asit, E vitamini, magnezyum, fosfor, biraz yağ, protein potasyum, demir, çinko gibi oldukça zengin besleyiciler içerir.


  7. #7
    yelly çevrimdışı Üyelik tarihi: 06.04.2007 Son online zamanı: 01.04.2011

    Mesajları
    1401
    Konuları
    632
    Eklentileri
    5
    Kredisi
    280
    Harcanan
    0
    Kalan
    280
    ben de bilip herkesi uyaran ama kendisine uygulamayan sınıfına giriyorum


  8. #8
    ASLD çevrimdışı Üyelik tarihi: 03.09.2007 Son online zamanı: 07.09.2007

    Mesajları
    21
    Konuları
    4
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5
    ben kendime bi diyet listesi hazırlasam iyi olcak anlaşılan buraya göre çok dengesiz besleniyom gözüküo


Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. Kanserin tedavisi için gerekli
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 14.02.2018, 12:02
  2. Vücut için enerji kaynağı!
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 28.10.2016, 16:49
  3. Okulda başarı için gerekli!
    Beslenme forum içinde, yazan OzanA
    Yorum: 0
    Son Mesaj: 07.09.2016, 10:55
  4. toksin deneyleri için gerekli malzemeler
    Mikrobiyoloji ve Toksikoloji forum içinde, yazan buyuksahin
    Yorum: 8
    Son Mesaj: 16.03.2009, 20:30
  5. Enerji için gerekli besinler
    SAĞLIK forum içinde, yazan engineer
    Yorum: 3
    Son Mesaj: 28.06.2007, 17:05

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed