Hayvansal kaynaklı olmasına karşın yağ içeriği düşük olan yumurta, kahvaltı sofralarımızın ünlü besinleri arasında yer almaktadır. Uzmanlarıın iddiasına göre, yumurta tüm besinler içerisinde en kaliteli proteini içermektedir. Yumurta üretimine ilişkin sayısal verilerle açıklama yapan Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (Yum-Bir) Genel Sekreteri Hüseyin Sungur,

Hayvansal kaynaklı olmasına karşın yağ içeriği düşük olan yumurta, kahvaltı sofralarımızın ünlü besinleri arasında yer almaktadır. Uzmanlarıın iddiasına göre, yumurta tüm besinler içerisinde en kaliteli proteini içermektedir. Yumurta üretimine ilişkin sayısal verilerle açıklama yapan Yumurta Üreticileri Merkez Birliği (Yum-Bir) Genel Sekreteri Hüseyin Sungur, geçen yıl 16,7 milyar yumurta üretildiğini, bu yılın 10 ayında da üretimin 15 milyarı aştığını bildirdi. 



Dünyada 4 milyar dolarlık yumurta ticareti yapıldığını belirten Sungur, Türkiye'nin geçen yıl 407 milyon dolar ile dünya yumurta ihracatında Hollanda'dan sonra 2'nci sırada yer aldığına dikkati çekti. Yumurta üretiminde dünyada 10'uncu sırada olduğumuza da değinen Sungur şu açıklamalarda bulundu:

"Yumurta tüketimimiz 2006'da kişi başına 115 adet idi, şimdiyse 190 adet. Bu rakam gelişmiş ülkelerin çok gerisinde. AB'de ortalama 250, Japonya'da, ABD'de ve İsrail'de 300 adet yumurta tüketiliyor. Son 5 yıldır istikrarlı artış var ama yeterli değil. 2023 hedefimiz kişi başına yumurta tüketimini 250 adede çıkarmak."



Kolesterol tartışmaları nedeniyle yumurtaya karşı önyargı oluştuğunu, ancak dünya çapındaki araştırmaların bu bilgilerin yanlışlığını ortaya koyduğunu söyleyen Sungur, yumurtanın kaliteli protein kaynağı olduğunu belirterek, son yıllarda Yum-Bir tarafından yürütülen yumurta tanıtım kampanyaları ve yeni araştırmalar sonrasında iç tüketimin arttığını ifade etti.

Üretici ve tüketici fiyatı arasındaki farkın yüksek olması nedeniyle sıkıntı yaşadıklarını dile getiren Sungur, iki fiyat arasında yaklaşık yüzde 40 fark olduğunu öne sürdü. Yumurta fiyatları haftalık değiştiğini de gündeme getiren Sungur, fiyatların düştüğünde tüketiciye yansıtmayan marketlerin fiyat yükseldiğinde hemen yansıttığını da belirterek, üreticinin fırsatçılık yaptığı yönündeki yorumların yanlış olduğu ve piyasadaki oyuncuların bu konuda belirleyici rol oynadığını ekledi.