2 sonuçtan 1 ile 2 arası
  1. #1
    Ar. Gör.
    Üyelik tarihi
    06 Apr 07
    Yaş
    36

    Mesajları
    1405
    Konuları
    633
    Eklentileri
    5
    Kredisi
    280
    Harcanan
    0
    Kalan
    280

    Standart Zinde yaşam için az ye!

    Bazı insanlar yemek yemek bazıları da doymak için yaşar. Birinci gruptakiler için yemek yemek vücudun temel ihtiyacı olmasından öte bir süre sonra vazgeçilmez zevkler arasında yer almaya başlar. Her kültürün temelinde yatan ziyafetler, toplu yemek yeme zevki ve misafirperverlik dikkat çekici farklara dayansa da aynı temeldedir özünde. Her eğlencenin bir parçasında mutlaka yemek vardır.

    Gerçekten aç mısınız?
    Eğlencelerin, düğünlerin, arkadaş toplantılarının bol olduğu, uzun akşam yemekleri ve gece çıkmalarının arttığı yaz günlerinde kendinizi daha mutlu etmek için daha bol yemek mantığındaysanız fazla kilolar çoktan kapınızı çalmıştır. Bunun önüne geçmek için yemeye başlamadan önce gerçekten aç olup olmadığınıza karar vermeli, duygusal yemelerinizin en çok hangi durumlarda tekrarlandığını tespit edip çözüm yolları bulmaya çalışmalısınız.

    Yemek yemek bazılarında bağımlılık haline gelmiştir. Alkol veya sigara bağımlılığı gibi olmasa da bu bağımlılıkla mücadele etmek ciddi bir irade gücü gerektirir. İşte bu doğrultuda size birkaç öneri...

    Küçük porsiyonlar tüketin
    Besinlere karşı duyulan bağımlılık genelde fazla yemek tüketmekle sonlanır. Ancak Florida Üniversitesi'ndeki uzmanlara göre beynimizi daha az yemek tüketerek de kandırabiliriz. Küçük tabaklar ve kaseler kullanarak vücudun daha az porsiyon görmeye alışması, tabak bitirme psikolojisi ile tatmin edilmesi yardımcı olacaktır.

    Zamanla, bu alışkanlığı tekrarladıkça beyin azla yetinmesini öğrenir. Bunu başardıktan sonra tabakta yemek bırakmaya çalışmak ikinci adım olacaktır.

    Bol bol su için
    Su rahatlatıcı özelliğiyle yeme ataklarının önüne geçebilir. Bunun için kendinize günlük su hedefi belirleyip bu hedefi gün içine yayarak tüketmeye gayret edin.

    Tatlılardan uzaklaşın
    Herkesi diyetten uzaklaştıran farklı kalori tuzakları vardır. Eğer sizin düşmanınız şeker ve şekerli gıdalar ise öncelikle bulunduğunuz ortamdan şekeri uzaklaştırarak işe koyulabilirsiniz. Şekersiz şekerler, sakızlar, light tatlılarla zamanla yeme alışkanlıklarınızı değiştirmeli, yeme sıklığınızı düşürmeli, canınız her tatlı çektiğinde yemeyerek ilk adımları tamamlamalısınız.

    Açlığınızı kontrol edin
    Açlık yeme bağımlılıklarını tetikleyen tehlikeli bir durumdur. Bunun için asla kendinizi aç bırakmayın, yemek yemeyi istemekle gerçekten aç olmayı ayırt etmesini öğrenin. Fizyolojik olarak aç olduğunuzda yemek yiyin, göz açlıklarınızı umursamamaya çalışın.

    Egzersiz yapın
    Egzersizin vücudumuzun fiziksel görünümünde olduğu kadar kimyasında da geliştirici etkileri vardır. Spor yapan bireylerin daha mutlu oldukları ve daha az yedikleri belirlenmiştir. Bunun için kendi performansınıza uygun, keyifle sürdürebileceğiniz bir program oluşturun.

    Psikolojik destek alın
    Yemekle kurduğunuz ilişkiler konusunda kendinizi yalnız ve gergin hissediyorsanız bunu mutlaka bir uzmanla paylaşın. Bu bağların kurulmasında altta yatan psikolojik etkenlerin rolü varsa, bunları beraber bulmaya ve yok etmeye çalışın.

    Suç bölgesinden uzaklaşın
    Eğer tezgahta kocaman bir çikolatalı kek, dumanı üzerinde bir pizza veya abur cubur dolu bir kase bırakırsanız muhtemelen kendinizi kaybedersiniz. Bunun için evinizde, size tuzak kuracak yemekleri bulundurmayın.

    Gece ne yapmalı?
    Gece yemeleri diyet serüvenlerinde beni en çok zorlayan durum. Bütün günü hafif beslenerek geçirebilsem de akşam televizyon karşısında hiç durmamacasına yemeye başlıyorum. Bunu nasıl önleyebilirim?

    Bu, kilo vermek için bize başvuran pek çok kişinin yakındığı sorunlardan biri. Gün boyunca gerek işler gerek kontrol mekanizmalarının daha yoğun çalışmasıyla durdurulabilen iştah ve yemeğe saldırma hallerini önlemek maalesef akşam saatlerinde pek de kolay olamıyor.

    Dengeli kahvaltı önemli
    Bununla baş edebilmek için öncelikle güne dengeli bir kahvaltıyla başlamalı, ara öğünleri atlamadan az kalori bombardımanı ile muhtemel yeme ataklarını önlemelisiniz. Akşam yemeğinde yine dengeli ve yeterli bir mönüden oluşan zevkli, kalori değeri düşük ama hacimsel olarak büyük bir mönü hazırlamalı, bunu yavaş ve yemek yemeye odaklanarak yemelisiniz. Kesinlikle televizyon karşısında, telefonda değil, sadece yemek yemeye odaklanarak en az 20 dakikada akşam yemeğinizi tamamlamalısınız.

    Bundan sonra muhtemel bir yeme halini önlemek için kendinizi oyalayacak hobiler bulmalısınız. Kitap okumak, örgü örmek, resim yapmak, sportif aktiviteler gibi...

    Taylan Kümeli/Milliyet


    •    Alt 06-02-2007'den beri

      Advertising

      advertising
      Mesajları
      1
      Konuları
      0
      Eklentileri
      0

        
       

  2. #2
    Yüksek Lisans Üye
    Üyelik tarihi
    28 Sep 07
    Yaş
    37

    Mesajları
    508
    Konuları
    108
    Eklentileri
    0
    Kredisi
    5
    Harcanan
    0
    Kalan
    5

    Standart Cvp: Zinde yaşam için az ye!

    her şey tamam da tatlılardan uzaklaşmak biraz zor galiba...

Advertising

Advertising

Benzer Konular

  1. sağlıklı yaşam için vazgeçilmez meyve
    Güncel Haberler forum içinde, yazan Didem SALİCİK
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 28-02-2008, 21:14
  2. sağlıklı bir yaşam için
    SAĞLIK forum içinde, yazan kübrayln
    Yorum: 1
    Son Mesaj: 29-12-2007, 13:04
  3. Güne zinde başlamak için..
    Güncel Haberler forum içinde, yazan yelly
    Yorum: 1
    Son Mesaj: 24-12-2007, 14:41
  4. Ramazan'da süt için zinde kalın!
    Güncel Haberler forum içinde, yazan engineer
    Yorum: 1
    Son Mesaj: 18-09-2007, 09:19
  5. Beyninizi Zinde Tutmak Elinizde
    Güncel Haberler forum içinde, yazan Gülsel ŞEN
    Yorum: 2
    Son Mesaj: 24-07-2007, 11:53

Bu Konudaki Etiketler

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


HAKKIMIZDA

    GIDA GÜNDEMİ 2007 YILINDA FORUMFOOD.NET İSMİ İLE YOLA ÇIKMIŞ, BUGÜN 150 000 İN ÜZERİNDE ZİYARETÇİ SAYISI İLE SEKTÖRE HİZMET ETMEKTEDİR.

TAKİP EDİN

Twitter Facebook youtube Flickr RSS Feed